Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Handrem?

Produkter
(logga in för att koppla)

djr

Aktiv medlem
Finns det nån typ av handrem som "spänner fast" högerhanden på kameran?
Jag har en Canon 450D om det påverkar nått.
 
Finns det nån typ av handrem som "spänner fast" högerhanden på kameran?
Jag har en Canon 450D om det påverkar nått.

Nikon rem har blvit höjd till skyarna i recentioner även bland Canon-folk :)
Har den själv och är supernöjd med den
Den är dock dyrare. (ca 500:- om man köper via ebay)
Kolla min kameraväska för länkar
 
Nikon rem har blvit höjd till skyarna i recentioner även bland Canon-folk :)
Har den själv och är supernöjd med den
Den är dock dyrare. (ca 500:- om man köper via ebay)
Kolla min kameraväska för länkar
Såg väldigt bra ut men jag tar den på Tradera nu för jag har för tillfället lite dåligt med pengar. Är den inte bra så blir det nog en Nikon-rem nästa gång :)
 
Såg väldigt bra ut men jag tar den på Tradera nu för jag har för tillfället lite dåligt med pengar. Är den inte bra så blir det nog en Nikon-rem nästa gång :)

En liknande den på Tradera köpte jag för en tid sedan till min D50 som storleksmässigt kan jämföras med din kamera. Jag var m y c k e t nöjd med den, men den fick följa med när jag sålde kameran förra veckan. :)
Här är en länk till samma säljare som jag köpte av, och en rem avsedd för din kamera...
http://www.tradera.com/Handgrepp-for-Canon-EOS-300D-350D-400D-450D-1000D-auktion_91517365
 
Jag har tyvärr redan lagt bud på den första remmen. Får hoppas att den är bra också :)
 
Canon 350D + Canons Handlovsrem E-1

Lyckades få fast en Canons Handlovsrem E-1 på min 350D med batterigrepp.
Lite trixigt att få dit då även nackremmen ska samsas i samma ögla, men det gick. Tips, fukta nylonremmen (lite) så glider de lättare igenom.

Fråga: Har du batterigreppet? Utan den blir det nog svårt.
 
Hade funderingar på hur en sådan enkelt skulle kunna kontrueras, för att passa Canon handlovsremmen. Men det var ju som att försöka uppfinna hjulet en gång till...

Tycker den verkar som ett kap, 129SEK. Canons rem kostar över 300SEK.
Vore intressant och veta om det går att ta bort den styva delen av konstruktionen och sätta remmen på en kamera med batterigrepp?
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.