Annons

Handlovsrem till 7D

Produkter
(logga in för att koppla)

Ultura

Aktiv medlem
Som rubriken lyder.

Vart kan man hitta denna handlovsremmen till 7D?

Letat runt i en del svenska butiker men hittar ingen.

Nån som vet?

Tacksam för svar.

//Viktor

Dyr som kvicksilver

Köpte min begagnad på tradera, tror att det var HS-700, det finns en HS-7 som jag tror passar till Dynax 7 och 7D. HS-700 borde också fungera, kan dock inte prova just nu då min 7D är på rep. Jag använder den för min 800si.

Scandinavian photo har HS-7 och HS-700.

http://www.scandinavianphoto.se/

Remmen är dock tänkt för att fästa mellan kamerahus och batterigrepp.

Här finns en länk så Du kan se vad jag menar
http://www.jwhubbers.nl/mug/

Hoppas att det hjälper Dig.

/Jörgen

Tackar!

Jodå, det hjälper mig nog, fast eftersom det är mellan kamera o grepp så kan de bli fel.. hade tänkt att ha bara för batterigreppet..

Men det kanske funkar bra ändå.

Tack iaf!

//Viktor

Ultura skrev:
hade tänkt att ha bara för batterigreppet..
//Viktor

På min 800si så sitter ett fäste på kameran och ett på greppet. Bägge behövs, det vore kul om man kunde ta bort greppet med bägge fästena på en gång, men tyvärr så verkar det inte vara så på 7D heller. Men det borde Du väl kunna se om Du tittar på höger sida av kamera/batterigrepp för att avgöra var remmen skall fästas.

/Jörgen

Det finns 2 fästpunkter (en på vardera sida) på battergreppet nämligen, vill lixom inte behöva dumpa axelremmen men vill kunna ha en rem då på batterigreppet för att få bra grepp, den bli så tung på de hållet om man har tung optik :p

Jag har för mig att jag gjorde så här med min 800si.

Kamerarem på bägge fästena på vänster sida och handlovsrem på de andra bägge fästena på höger sida. Då blir kameran stadig eftersom den hänger vriden 90 grader.

Sedan kunde jag bort axlremmen med snabbfästena på remmen (ROWI) och knäppa ihop stumparna på kameran till en liten slinga.

Var det så Du tänkte?

/Jörgen

Njae itne riktigt, vet itne om jag förstod de du sa riktigt heller :p.

Men jag tänkte ha axelremmen som vanligt och sedan ha handlovsremmen på batterigreppet eftersom det är 2 fästen där, för det vanliga greppet är alldeles utmärkt men eftersom det känns såpass tugnt när man håller i batterigreppet så skulel det va utmärkt med en sådan där som extrastöd och att kameran sitter fast bättre i handen.

//Viktor

En rem på varje sida

Hej Viktor

Den handledsrem som jag pratar om har jag bara sett monterad på ena sidan. Höger sida, och då monterad med ett fäste i kamerahuset och ett i batterigreppet.

Men du tänkte alltså sätta den så att den bara sitter fast i batterigreppet och då hjälper till att stödja handen vid tagning av vertikala bilder, höjdformat. hummm, kanske, funkar har inte provat. Den andra kombinationen med axelremmen fastsatt bara på ena sidan vänster, eller höger, ett fäste i kamerahuset och ett i greppet har jag provat. Kameran hänger lite stadigare.

Men allt är ju en smaksak, jag använder min 800si enbart med handlovsremmen just nu. Den klämmer åt runt handen utan att jag behöver anstränga handen för att hålla i kameran.

Skall prova lite kombinationer på min 7D när den kommer från verkstan.

Säg gärna hur Du gjorde med alla remmar till slut.

/Jörgen

hej du igen :p.

Du kan gärna skriva här när du testat lite på din.

Ska se om jag kan komma till scandinavianphoto, bor ganska nära, så kan jag kolla med dom o kanske testa lite.

//Viktor

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar