ANNONS
Annons

Handlov strapp till 350D!

Produkter
(logga in för att koppla)

Jochum Berg

Aktiv medlem
Skrev för ett tag sen att det fanns en handleds-strapp om man tycker att 350D är för liten (vilket inte jag gör), ngn efterfrågade en bild men i brist på annat visade jag en strapp som egentligen var till ett batterigrepp. Men här är då strappen jag egentligen tänkte på (hittar inte gamla diskussionen:

http://forums.dpreview.com/forums/read.asp?forum=1031&message=13380725

Den skulle hjälpa avsevärt tror jag om man håller i kameran hela dagen el så och har väldigt stora händer eller svaga händer el nåt som inte passar med nuvarande form.

Nästan...

SimonG skrev:
B&h photo har den i lager.
Ja, de har de, men detta är inte en länk till "rätt" rem. Detta är den handlovsrem som Jochum nämner i sitt första inlägg som kräver battreripacket (se "Important Notice" på nämnda B&H-sida).

Greppet på bild i DPReviewstråden är ett Hakuba och finns på denna B&H-sida.

Andra alternativ är någon av de tre jag nämner i denna tråd varav en är "storebrorsan" från Hakuba.

Dum fråga kanske, men varför funkar vissa bara med batteri/vertikalgrepp?
Sitter det en extra ögla i det?

Så här har jag begripit ämnet.

Den modellen Simon beskrev monteras i en ögla som sitter i batteri/vertikal greppet medans den modellen Max beskriver fungerar med hjälp av 1/4" skruven som normalt används till stativet.

Helt rätt beskrivet Bo H.

En annan fördel med detta förutom bekvämligheten och stadigheten är att man inte har nackremmen ivägen överallt när man fotar, som jag tycker den är oftast, men sen vill man ju ha remmen när man bär kameran… Jag kan oxå tänka mig utan att testat den i verkligheten att det blir satans bekvämt - att oxå bära den så där, och så är man snabbt beredd som Fantomen iom att man håller ju redan kameran i rätt grepp! Och dessutom säkrare, svårare att tappa kameran med den runt handen.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar