Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Första användarintrycken av Canon 350D

Produkter
(logga in för att koppla)
Nu har jag också fått mitt minneskort ifrån Canon, jag registrerade min 350D i förra veckan. Tack för det Canon.
 
Jag köpte min och reggade mig på skärtorsdagen och fick mitt minne idag.
Skickade från Holland...


//TH
 
Jag köpte min och reggade mig på skärtorsdagen och fick mitt minne idag.
Skickade från Holland...


//TH

Precis som mitt.
 
Kanske tur att jag skrev det här. För alldeles efter kom det ;) Hade kommit tidigare idag men till fel brevlåda ;) Men nu är det hemma..
 
Va? Vad snackar ni om för minne?
Gratis? Va? Jag yrar. Jag letade men hittade inget information. Hjälp mig!
 
Var din kamera svensksåld, och då menar jag med svensk manual?
För på de sitter det en lapp påklistrad som man måste bryta för att få upp kartongen där info om minneskortet finns.
Hur det är på de "importerade" vet jag inte.
Jag fick hem mitt minneskort häromdagen.

/Lennart
 
Jag beställde från Digicom men fick ingen svensk manual.
Lappen som var påklistrad på kartongen var uppbryten. Som att kartongen redan varit öppnad.

Men vad är meningen? Vad får man för minne?
 
Canon har en kampanj, om man registrerar sig på deras webbsajt med det unika nummret som sitter på en klisterlapp på orginalkarongen så får man ett 256Mb CF hemskickat.

//TH
 
seitoho skrev:
Canon har en kampanj, om man registrerar sig på deras webbsajt med det unika nummret som sitter på en klisterlapp på orginalkarongen så får man ett 256Mb CF hemskickat.

//TH

Jag registrerade mig med kamerans serialnummet.
Och fick minneskortet bara någon dag efteråt


gratis är gott
 
Man registrear sig på Canon Image Gateway och där anger man serienumret på kameran och får då ett Sandiskminne på 256 MB (dock inte något fint Ultra eller Extreme).
 
Hur gör man om serialnummret har skrapats bort?
Eller det är inte det nummret som man ska ange när man registrerar sig?
 
Med tanke på rubriken "Första användarintrycken av Canon 350D"
Klämde lite på den idag i en affär. Är det bara jag som tycker att greppet är kantigt och hemskt?! 300 känns skön att hålla i, det gör D70 också. Fast de är ju mycket tyngre...
 
toll skrev:
Funderar på att köpa 350d i Tyskland. Finns det några bra sajter liknande pricerunner i Tyskland?
Se:

http://www.geizhals.net/eu/a97315.html

http://www.technikdirekt.de/main/page.xp?SESSIONID=U/E1X7B45Q5ZRYAGPNCVUU&DS=2&TS=0512362859&
pageid={34BAA766-63EC-4E2D-841B-6A2B049D4717}&
type=focus&doctype=article&focus=751973&language=de&history=set&validsession=2005-04-05-12-36-28

Priserna faller redan på 350D på vissa siter men ännu inte på populära Technikdirekt.
Jag bevakar just nu nya Objektiven till 350D och 300D på dom tyska siterna.
 
Med tanke på rubriken "Första användarintrycken av Canon 350D"
Klämde lite på den idag i en affär. Är det bara jag som tycker att greppet är kantigt och hemskt?! 300 känns skön att hålla i, det gör D70 också. Fast de är ju mycket tyngre...
Om de tvistar de lärde. Det är den totala smaksaken. Jag tycker nya greppet känns bättre när jag jämförde det direkt mot en 300D vilken kändes uppblåst. D70 är en större kamera, så då får man ju räkna med det också, men den känns bättre än 300D.

Ung som att jag tycker greppet på 20D är lite sämre än på 10D för att det saknar en fingerskåra, men där är marginalerna såpass mycket mindre.

D7D är bäst.
 
Batteritid

Jag kan ge lite feedback angående batteritiden för 350D nu.

Jag har nu tagit 458 bilder, ca 90% utan blixt gissar jag, och jag har fortfarande inte laddat batteriet. Nu visar i o f s batterisymbolen att det snart är dags, men jag är nöjd...
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.