Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Handledning i fotografering!

Produkter
(logga in för att koppla)

joacimolsson

Aktiv medlem
Hejsan!
En canon EOS 350d är jag begåvad med... Nu skulle jag vilja kunna utnyttja den oxå.

Jag söker väl egentligen inte en "fotokompis" utan mer någon som kan komma med lite "kursaktiga tips vid digitalfotografering". Kan mycket väl tänka mig betala om någon lyckas lära ut hur man gör de enklaste inställningarna i olika ljus och förhållanden. Någon erfaren som kan lära mig ställa in kameran osv.

Finns dessa kurser kanske via någon fotoklubb i Göteborg, eller känner någon någon som kan tänkas dra igång en liten kurs för noviser i Göteborg kanske??

Tacksam svar!

Re: Re: Handledning i fotografering!

BengtJohnsson skrev:
En bra första handledning har du här:

http://www.fotosidan.se/cldoc/articles/learn2/

För detta utmärkta handledningstips får du gärna sätta in valfri stor summa på mitt konto.

Annars är det väl bara att fråga på här.

Kanske har du lite rätt i sak.
Fast om du hade kunnat träffa mig och stå för att ta dig tid att verkligen få mig förstå så hade du kanske känt dig förtjänt av pengar oxå.

Länken var kanon... Fast Bengan... Hoppas du e bättre på fotografering än skämta. *haha*

Fotoklubbarna i Göteborg är väl samtliga representerade bland länkarna här på Fotosidan.

Annars är mitt råd att våga leka med kameran för att komma fram till vilka inställningar du ska använda dig av. Det är ju så vist ordnat att en kamera ställer man ju inte bara in en gång, utan inställningarna är beroende på ljusförhållandena i kombination med fotografens ambitioner och syften med bilden. Och de kan ju vara väldigt individuella. Och kanske rent av bäst om det är inställningar som ingen gjort förut.

Lycka till!

Hej Joacim!
Nu pratar jag väl lite i egen sak men....
jag hade stor behållning av att gå med i en fotoklubb när jag ville öka mina kunskaper och jag fastnade för Fotografiska Föreningen i Göteborg: http://www.fotografiska.org
Kolla gärna på hemsidan där det även finns en "Digitalfotoskola".

En del av klubbmötena ägnas åt rena fototips som du efterlyser. Det finns säkert även någon medlem som gärna hjälper dig med privatundervisning, kanske på någon av höstens fotoutflykter?

mvh Mattias

Mattias Lundkvist skrev:
Hej Joacim!
Nu pratar jag väl lite i egen sak men....
jag hade stor behållning av att gå med i en fotoklubb när jag ville öka mina kunskaper och jag fastnade för Fotografiska Föreningen i Göteborg: http://www.fotografiska.org
Kolla gärna på hemsidan där det även finns en "Digitalfotoskola".

En del av klubbmötena ägnas åt rena fototips som du efterlyser. Det finns säkert även någon medlem som gärna hjälper dig med privatundervisning, kanske på någon av höstens fotoutflykter?

mvh Mattias

Det skall jag kika på.
Passar mig utmärkt med en fotoklubb tror jag. Tack för tipset.

ANNONS