Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Handla på amazon???
- Trådstartare ljungen
- Start datum
Nome Nescio
Aktiv medlem
Har bara köpt böcker från engelska Amazon, det gick snabbt och enkelt.
Tror inte ett så pass stort online-företag som Amazon har råd med att ge dålig service, de är start beroende av att deras GoodWill ständigt ökar.
Tror inte ett så pass stort online-företag som Amazon har råd med att ge dålig service, de är start beroende av att deras GoodWill ständigt ökar.
gazorg
Aktiv medlem
Jag har beställt ett antal gånger från Amazon. Framförallt de brittiska och franska versionerna, men någon gång också från den amerikanska. Det är enklare att beställa från någon av de europeiska versionerna förstås.
Jag har inget att klaga på förutom möjligen att webbutiken är väldigt säljande och lättanvänd och därmed farlig (dyr) att klicka runt i. Men man får bra böcker.
Man ska vara lite hälsosamt skeptisk mot användarrecensionerna. Men det är en generell egenskap för den typen av information.
Jag har inget att klaga på förutom möjligen att webbutiken är väldigt säljande och lättanvänd och därmed farlig (dyr) att klicka runt i. Men man får bra böcker.
Man ska vara lite hälsosamt skeptisk mot användarrecensionerna. Men det är en generell egenskap för den typen av information.
Anders_Andersson
Aktiv medlem
Amazon är ett utmärkt ställe att handla ifrån. Tycker inte du ska ha några betänkligheter alls.
andreascarnesten
Aktiv medlem
Kan oxå rekomendera Amazon. Har beställt flera böcker och aldrig haft problem.
moderskeppet
Aktiv medlem
Om du inte har speciella skäl så är det oftast enklast att köpa böcker från England - Amazon.co.uk. Alltid snabb leverans.
Om du köper från USA (utanför EU) fastnar det lätt i tullen som dumpar på moms och sen tullavgift. 6% moms på böcker är inte så farligt men 25% moms på allt annat (filmer tex) känns. Då har du inte tjänat en spänn.
När det gäller böcker är Amazon en fantastisk plats att hitta bra böcker. Men det är inte alltid du tjänar så där våldsamt mycket pengar på att handla utomlands. Svensk bokmoms är låg och priserna är pressade på Adlibris.se, Bokus.se, Internetbokhandeln.se.
Kopiera ISBN-numret från Amazon och klistra in i Adlibris.se:s sök och jämför.
Boktips inom foto & datorn samt länkar finns på min webbplats:
* Boktips
* Hitta bra böcker online
Om du köper från USA (utanför EU) fastnar det lätt i tullen som dumpar på moms och sen tullavgift. 6% moms på böcker är inte så farligt men 25% moms på allt annat (filmer tex) känns. Då har du inte tjänat en spänn.
När det gäller böcker är Amazon en fantastisk plats att hitta bra böcker. Men det är inte alltid du tjänar så där våldsamt mycket pengar på att handla utomlands. Svensk bokmoms är låg och priserna är pressade på Adlibris.se, Bokus.se, Internetbokhandeln.se.
Kopiera ISBN-numret från Amazon och klistra in i Adlibris.se:s sök och jämför.
Boktips inom foto & datorn samt länkar finns på min webbplats:
* Boktips
* Hitta bra böcker online
moderskeppet
Aktiv medlem
Amazon är kända för att fruktansvärt snabbt få in produkter i sin databas för förhandsorder.
De chansar på priset (gärna lite högre) och sänker sedan efter nån vecka (ofta runt 5-10%) när bekräftelsen kommer från fabrikanten.
Inte för jag har nån erfarenhet av just kameror och Amazon, men med DVD och böcker gör de så ofta.
Att Amazon har produkten i sin databas redan men inte konkurrenter betyder alltså inte nödvändigtvis att de kan leverera snabbare. Bara att man kan förbeställa tidigare.
Så fatta ditt beslut efter den handlare du tycker verkar bäst, inte vem som snabbast har reagerat på Canons pressmeddelande.
De chansar på priset (gärna lite högre) och sänker sedan efter nån vecka (ofta runt 5-10%) när bekräftelsen kommer från fabrikanten.
Inte för jag har nån erfarenhet av just kameror och Amazon, men med DVD och böcker gör de så ofta.
Att Amazon har produkten i sin databas redan men inte konkurrenter betyder alltså inte nödvändigtvis att de kan leverera snabbare. Bara att man kan förbeställa tidigare.
Så fatta ditt beslut efter den handlare du tycker verkar bäst, inte vem som snabbast har reagerat på Canons pressmeddelande.
Fardis
Medlem
Jag skulle anse att amazon är relativt dyrt jämfört med många andra mindre Internet butiker i USA. Själv så brukar jag shoppa via www.shopping.com typ pricerunner i Sverige. Dock så ska man nog vara lite försiktig med vissa av de butikerna. Men typ tigerdirekt tycker jag är ganska bra. Sedan så beställer jag hem via en kontakt i USA som skickar det som "gåva" så slipper du momsen.
lycka till
lycka till