Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Handla från warehouseexpress

Produkter
(logga in för att koppla)
Hur är det när man köper en kamera från warehouseexpress i fråga om laddare? Får man en engelsk stickkontakt och behöver man i så fall adapter?

/CJR

Ett tips om man köper från England, Japan, USA m fl länder. De flesta laddare har en lös apparatsladd som lätt kan bytas ut mot en sladd med vanlig två-pinnars euro-kontakt. Det är enklare än att hålla på och fippla med adaptrar.
 
En annan fråga till er som handlat Canon från WE på sistonde, hur resonerar ni med cashback. Verkar ju som om enda alternativet är att få utbetalningen i form av en check, vilket ju innebär att det inte blir många kronor att hämta ut i slutändan. Några tips på hur man löser in en check utan att förlora största delen av värdet?

Jag tog en rövare och ringde Canon Sverige och förklarade mitt dilemma med checken från England. De uppmanade mig att skickade in checken och mitt kontonummer till dem så skulle de sätta in pengarna direkt. Har inte sett till några pengar ännu så ska väl inte ropa hej än men det kan ju vara ett tips.
 
Missade att läsa om dessa betalningsproblem med swedbank-visa innan jag lade beställningen.
Fick självklart problem men körde via banköverföring istället för att krångla.
Får väl hoppas man får sina grejor (Canon EF 35 f/1,4L och Gepe cardsafe Extreme) :)
 
Ett tips om man köper från England, Japan, USA m fl länder. De flesta laddare har en lös apparatsladd som lätt kan bytas ut...
Stämmer när det gäller europeiska varianter. Handlar man i USA får man dock ofta laddare av annan modell, med två USA-stift direkt i laddaren (alltså ingen sladd). Därför kan det vara praktiskt att lägga med en adapter (brukar kosta 2-3 dollar) i beställningen från USA.
 
Stämmer när det gäller europeiska varianter. Handlar man i USA får man dock ofta laddare av annan modell, med två USA-stift direkt i laddaren (alltså ingen sladd). Därför kan det vara praktiskt att lägga med en adapter (brukar kosta 2-3 dollar) i beställningen från USA.

Skiljer kanske mellan olika produkter. Jag har haft två Nikon-kameror av USA-modell och har i båda fallen haft utbytbar sladd på laddare och i förekommande fall AC-adapter.

Däremot känner jag igen laddare av typen du beskriver med fasta USA- eller Japan-stift men det har varit för Nintendo och liknande produkter....
 
När får man egentligen ett svenskt kollinummer? På deras fraktfirmas hemsida kan man läsa att paketet har kommit till mitt postkontor men där hittar de inte det, eller, orkar inte leta då jag inte har ett svenskt kollinummer.
 
Senast ändrad:
När fick ni fraktnr?

Jag beställde en 450D för några veckor sedan. I tisdags kom den in i lager igen och jag fick då ett mail om att maila adress-verifikation osv osv. Gjorde det. I onsdags drogs pengarna. I torsdags mailade jag och frågade om man fick något mail med "tracking-id". Fick till svar att det skulle komma automatiskt under kvällen. Det har fortfarande inte kommit. Fick ni något sådant? Och när? Och hur lång tid tog det efter det tills ni hade paketet?

Blir lite lätt otålig, vill ju ha grejerna helst "igår". :)
 
De sade även till mig att det skulle komma automatiskt, vilket det inte gjorde. Ringde de då någon dag senare och visst hade de ett kollinummer att ge mig via telefon. Så ring dem så får du det :)
 
Kameran kom 6 dagar efter det att pengarna drogs och paketet hade redan kommit till Danmark då jag fick kollinummret. Dock hämtade jag ut paketet dagen innan jag fick min AVI genom att kontakta schenker för att få kollinummret här i sverige, och på så sätt kunde jag se när det anlänt till ombudet.
 
Kameran kom 6 dagar efter det att pengarna drogs och paketet hade redan kommit till Danmark då jag fick kollinummret. Dock hämtade jag ut paketet dagen innan jag fick min AVI genom att kontakta schenker för att få kollinummret här i sverige, och på så sätt kunde jag se när det anlänt till ombudet.


Mina reserverades den dan jag la ordern till en bra valutakurs,sen efter en vecka bokfördes det tyvärr till en dyrare kurs då pundet hade gått upp 50 öre. PLUS att banken tog ut 1,5 % i valutaväxling. Men ändå sparade man ju massa pengar.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.