Mange W
Aktiv medlem
pontusfoto skrev:
Så om tillexempel kameran skulle gå sönder kan jag lämna in den på något canon ställe och få den lagad istället för att skicka tillbaka den?
Japp
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
pontusfoto skrev:
Så om tillexempel kameran skulle gå sönder kan jag lämna in den på något canon ställe och få den lagad istället för att skicka tillbaka den?
Jag litar betydligt mer på WE än på den där Christian (var det inte Daniel han hette förut?)Gulo skrev:
[...] Har även sett denna annonsen: http://www.blocket.se/vi/17175271.htm?ca=20_s&last=1
Men jag tycker det verkar misstänkt billigt för ett helt nytt objektiv!
Gäller det då samma för tillexempel Sony ?
Dumma frågor kanske
Jag har beställt från WHE två gånger, första gången kom det ett mail som sa att kortet var fel helt enkelt.
Nu, andra gången, har jag fått två mail, ett i fredags och ett idag med samma text:
"I am writing with regards to the above order. Unfortunately we have not been able to obtain authorisation on your card today and this has led to a delay in processing your order. We will continue to try to obtain authorisation, and dispatch the goods to you as soon as we can."
Någon som fått samma meddelande, vad innebär detta? Kommer det ta svin lång tid eller kan jag göra något?
Tack
Jag fick exakt samma mail idag. Jag hoppas verkligen detta inte tar lång tid då jag skulle vilja få grejerna så snabbt som möjligt !
Jo precis.
Ringde upp och frågade och dem sade att det inte skulle vara någon fara utan att det kan ta en dag extra eller två tills dem får behörighet till kontot eller hur jag ska översätta det. Vi får väl se hur det går.
Ni som beställt canon-prylar under deras kampanjer. Jag antar att ni har fått pengarna på en check? Hur gjorde ni med den?
Var nämligen inne på banken idag och skulle lösa in checken varpå kassörskan avrådde mig(?) då det skulle kosta 500:-!!!
Checken var på 65€ så det kändes inte som någon vidare idé...
Detta var på föreningssparbanken. Är det någon som har erfarenhet av andra banker när det gäller checkar?
Rådet jag fick var att kontakta Canon och be dem göra en IBAN-överföring direkt till mitt konto. Något som jag tänker göra också men tänkte det kunde vara kul att höra vad ni andra har för erfarenheter.
Jag loggade då in på min internetbank och kollade om jag kunda hitta något som kunde strula till det.
Efter en stund hittade jag då en slags gräns som kallades för "Limit för verifierade inköp per dag" som var 300 € (2850 kronor). Höjde då gränsen och bad WHE att försöka göra transaktionen igen och det fungerade, så nu är summan reserverad på mitt konto och ordern skickas antagligen imorgon.
Vad har du för bank? Så man inte råkar ut för samma problem, tänkte jag.