Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Handla från warehouseexpress

Produkter
(logga in för att koppla)
Warehouseexpress ligger i England. England är liksom Sverige med i EU. En av de grundläggande tankarna med EU är fri handel. Alltså ingen tull. Momsen betalas vid köpet.
 
WFS) (Graylingman skrev:
Warehouseexpress ligger i England. England är liksom Sverige med i EU. En av de grundläggande tankarna med EU är fri handel. Alltså ingen tull. Momsen betalas vid köpet.

Vilket också framgår i den länk vilken Carl hänvisar till... ;)

Betalade 10 600:- för 40D, 17-85 samt frakt. Inväntar 1 870:- i cashback. :)
 
WFS) (Graylingman skrev:
Warehouseexpress ligger i England. England är liksom Sverige med i EU. En av de grundläggande tankarna med EU är fri handel. Alltså ingen tull. Momsen betalas vid köpet.

Och är du momsreggad i Sverige och uppger detta vid beställningen, så betalar du ingen moms heller. Eller gäller detta även för varor och inte bara tjänster?
 
Beställde en 40D på nationaldagen och fick den exakt en vecka senare. Landade på 634£ inkl. frakt. Med Cashbacken inräknad blir totalpriset lite drygt 6k, inte illa. Riktigt nöjd med kameran hittills. Kommer fungera bra som komplement till 5D:)

Kan inte annat än rekommendera den butiken!
 
Jag kollade precis hur mycket kostar Canon G9, från Warehouseexpress med frakt (£35) priset blir £339,- (med en minneskort), dvs cirka 4050 kronor. Enligt Prisjakt billigaste i Sverige kostar 4099,- med frakt (dock utan minneskort). Verkar inte vara lönsamt att beställa åtminstone G9 från utomlands...
 
Nu är min 40d på väg också :). Tog lite extra tid då väskan jag beställde med inte fanns på lager men nu äntligen har jag fått ett kollinummer.

Frakten är bara ca. 3,4% av priset och jag sparar in mååånga kronor på både lins och hus.

Inget krångel med att betala för mig. Tog ungefär två dagar för att transaktionen skulle bli godkänd bara.
 
Är det schenker som levererar i sverige?
Verkar ju som att det är det som nämnts mest här.

Mitt paket registrerades senast i danmark, 19 juni, så får hoppas den kommer snart :)

De bad mig också verifiera adressen, men jag gjorde som någon annan i denna tråden och tog en skärmdump på kontonummer osv.
Det funkade prima och den skickades den 17:e.
 
flickanmedtvnerver skrev:
Är det schenker som levererar i sverige?
Verkar ju som att det är det som nämnts mest här.

Mitt paket registrerades senast i danmark, 19 juni, så får hoppas den kommer snart :)

De bad mig också verifiera adressen, men jag gjorde som någon annan i denna tråden och tog en skärmdump på kontonummer osv.
Det funkade prima och den skickades den 17:e.

Mitt registrerades senast den 20:nde i Danmark och även jag går "i väntans tider". Parcelforce var det som anlitades i UK sedan var det ett företag som heter GLS (General Logistics Systems) som bilade genom Danmark och nu skall det vara Schenker som bilar det den sista biten. Försökte ringa Schenker nyss men telefontiden slutade 17.00 så jag lade ett brev i inkorgen hos dem istället (Kan inte spåra kollit på Schenkers hemsida).

2 veckor har jag nu väntat sedan jag först lade ordern. Känns lite frustrerande men man får väl räkna med lite dröjsmål om man har otur.
 
Jag kunde hämta ut mitt igår, det kollinumret du fick som slutar på "GB" går inte att spåra på schenkers hemsida, utan av dem ska du få ett svenskt sånt eller vad de sa.
Jag fick ett annat nummer iallafall, och med det kunde jag följa det.

Egentligen skulle jag inte hämtat ut det förrän idag efter 17, men jag flirtade lite med han som jobbade på posten så han ordnade fram det till mig ändå :p

Så, ring dem imorrn igen så ska du få ett annat kollinr, om det är som i mitt fall då. Men det borde det vara :)
 
Jag har fått två st. kollinummer varav det ena är sökbart på GLS men när jag söker på det får jag upp ett tredje nummer. Samt så står det även med ett fjärde nummer som heter Sweden parcel number. Har testat att söka med allahopa men icke sa nicke. Inget paket vad jag än söker på. Ringde till Schenker och de sade att paketet var kvar i Danmark. Jag frågade då vad leveranstiden från GB brukar vara på och han svarade "3-4 dagar". Jag är uppe i 5 arbetsdagar redan och paketet är inte ens i Sverige. Han höll med att det var konstigt och så var det inget mer med det. Får försöka komma i kontakt med GLS och höra vad som händer igentligen. Alltid kul när det krånglar :).

Kul att du fick ut kameran iaf. Hoppas min når fram innan jul iaf. :D.
 
Beställde en Canon kamerakombo måndagen den 23/6 på eftermiddagen. På fredag den 27/6 när jag kommer hem från jobbet finns den att hämta på den lokala paketutlämningen.
Finns inte mycket att klaga på :)
 
Väntar fortfarande. Dean Youngs verkar inte vilja svara på mail överhuvudtaget. Supporten känns seg. De är inte sena att svara på förfrågningar men sen verkar de inte bry sig så mycket förrens man kommer med ytterligare påtryckningar. Emily är den som hjälpt mig mest och hon verkar bry sig iaf.

Idag är det den tjugone dagen sedan jag lade ordern och paketet är fortfarande inte framme.
 
Gjorde beställning kvällen 23 juni. Dagen efter, 24:e, fick jag brev om att jag måste skicka screen från banken – vilket jag inte hade tillgång till förrens på kvällen. Den 25:e skickades således godsen från WHE och nedan är processen:
01-07-2008 08:49 Delivery Agent - SWEDEN Addressee to collect
30-06-2008 01:47 Delivery Agent - SWEDEN Arrived at destination country
27-06-2008 00:30 Delivery Agent - DENMARK Left origin country
27-06-2008 00:21 Delivery Agent - DENMARK Arrived at destination country
25-06-2008 22:17 International Hub Export item accepted into network
25-06-2008 22:06 International Hub Arrived at outward Office of Exchange
25-06-2008 18:01 Norwich Central Depot On route to local hub
25-06-2008 15:41 Norwich Central Depot Collected from customer

Kunde m.a.o. hämta ut paketet idag vid 17 efter att avin kommit på förmiddagen. :)

Kontentan är i alla fall att räkna med 1-2 veckor och inte de 3-5 dgr som WHE uppger.

MVH /Peder
 
en fråga dock - jag fick ett s.k. Dealer's Record som jag antar är garantipapper. På det var endast Distributör infyllt (Nikon U.K. LTD.,) - inte Dealer, Purchase date och Name & address of customer. Borde inte åtminstone Dealer vara ifyllt? För Canon har jag ett vagt minne av att det måste vara stämplat med en "authorized dealer"-stämpel också, men det kanske är "NIKON U.K. LTD.," i detta fallet, då det är datorutskrivet i alla fall (liksom serienummer och modellnamn på kameran).

Någon som vet?

MVH /Peder
 
Tjoff tjoff. Nu har de tydligen hittat mitt paket. Det skall ha varit felmärkt utav parcelforce och fastnade därför i Danmark. Hur fan GLS:s rutiner ser ut vettetusan men att kasta paket på hög och glömma bort dem känns lite oproffsigt. Ingen skugga skall falla på WHE (Förutom Dean Young, som direkt efter att ha lovat kolla upp paketet sprang på semester). Hyggligt bra kundsupport med helt otroligt snabba svar på emails.

Iaf. så verkar det ordna sig för mig till slut (även om mitt paket ännu inte rört sig).
 
Nikons svar på min fråga ovan gälladen Dealer's Record är att det inte ens behövs vid garantiärenden:

"Thank you for contacting Nikon Support. Leaving the Dealer's Record blank in the Warranty Card is common practice and should not be considered as worrying. In case of breakdown, proof of purchase with date and item's serial number will be sufficient for repair under warranty.

Kind Regards,

Aleksander Nowak
Nikon UK Professional Support
www.europe-nikon.com/support"
 
Tracking info

Beställde en 40d från WHE den 26 juni, den 27 juni fick jag efter förfrågan mail från Emily som sa att ordern gått igenom och att kameran skulle skickas samma dag.

Den 1 juli drogs pengarna från kontot, efter att ha varit reserverade sedan den 26 juni.

Jag har dock inte fått något kolllinr eller motsvarande. Har ni andra fått det automatiskt eller måste man fråga efter det?
 
Re: Tracking info

xp2002 skrev:
Beställde en 40d från WHE den 26 juni, den 27 juni fick jag efter förfrågan mail från Emily som sa att ordern gått igenom och att kameran skulle skickas samma dag.

Den 1 juli drogs pengarna från kontot, efter att ha varit reserverade sedan den 26 juni.

Jag har dock inte fått något kolllinr eller motsvarande. Har ni andra fått det automatiskt eller måste man fråga efter det?

du måste be deom om trackingnummer.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.