ANNONS
Annons

Handla från utlandet/Cameranu.nl?

Produkter
(logga in för att koppla)

nav

Aktiv medlem
Hej!

Tänkte skaffa ny utrustning snart, har blivit tipsad om Cameranu.nl, en nederlänsk internetshop. Jag tjänar 1-2 tusenlappar på att handla därifrån istället för från Sverige.

Nu till frågan, förutom fraktavgifterna, tillkommer det något mer? Tullavgifter eller liknande? Går det bra att handla med VISA-kort på denna hemsida?

Har någon mer här handlat från Cameranu.nl och som kan berätta om det är bra eller mindre bra?

Mvh

Hej!

Tänkte skaffa ny utrustning snart, har blivit tipsad om Cameranu.nl, en nederlänsk internetshop. Jag tjänar 1-2 tusenlappar på att handla därifrån istället för från Sverige.

Nu till frågan, förutom fraktavgifterna, tillkommer det något mer? Tullavgifter eller liknande? Går det bra att handla med VISA-kort på denna hemsida?

Har någon mer här handlat från Cameranu.nl och som kan berätta om det är bra eller mindre bra?

Mvh

Varor som du beställer från ett EU-land räknas i de flesta fall, som inrikeshandel. Du behöver inte betala någon tull. Moms betalar du i det landet du beställer varan från, den ska vara inkluderad i priset. Du behöver därför inte betala ytterligare moms i Sverige. Speditören tar inte ut någon speditionsavgift.

Beställde från dem i förra veckan och är jättenöjd. Du kan betala med VISA / MC eller Paypal eller genom banköverföring. För de första 2 alternativen tar de 2% extra.

Beställde från dem i måndags, och fick paketet i torsdags. Är helnöjd. Har tidigare beställt från Kamera Express, och det gick lika fort.

Beställde en Nikon D700 därifrån precis nu...blir spännande. Skapligt pris tyckte jag...15800 kr inkl frakt med nuvarande eurokurs :)

Beställde en Nikonglugg därifrån plus en del andra tillbehör som inte ens fanns i lager på svenska shoppar. Väntar på paketet från Cameranu.nl och det lär komma i början av veckan (beställde i onsdags).

Har tidigare handlat hos Kamera-Express.

Min erfarenhet är att det funkar väldigt bra. Garantin på grejerna är identiska eftersom den är europeisk. Bara att vända sig till Nikon om något krånglar (vilket man ofta får göra även när man handlar i svenska nätbutiker).

Hade jag beställt från en svensk nätshop hade jag fått betala ett par tusen mer och fått vänta längre. Jag kan varmt rekommendera fotografer att handla utomlands istället, så länge man är säker på att stället man handlar från är seriöst. Men det gäller ju även när man handlar i Sverige.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar