Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Hama Star 62 stativ

Produkter
(logga in för att koppla)

Patrik Jacobsson

Aktiv medlem
Någon som använt ett Hama Star 62 stativ med en tung kamera och glugg på?

De kostar ju under 300 kr, men jag undrar om det håller för min 10D och 80-200 L?

Tack på förhand

Mvh
Patrik
 
Det kanske orkar bära och även låsa med den utrustningen, men jag tror definitivt att du kommer att bli missnöjd och välja köpa ett bättre stativ rätt snart.
Jag har inte använt just den modellen, men de brukar ha ungefär samma finish, de flesta av "dedär", dvs tämligen rangliga. Blåser det ute är det bara att glömma att använda stativet, du handhåller troligen bättre om det inte är många sekunder slutartid.
Att inte kunna vinkla benen individuellt är åxå en stor brist.
 
Jag har ett Hama Star 55 som jag använder till min Canon EOS 300D med Sigma 55-200, det funkar fint. Jag lyckades komma över det billigt och har ännu inte funderat på att byta.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.