Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Halvera Photoshops uppstartstid!
- Trådstartare elohim
- Start datum
Jag är Windows+R-freak.
Windows+R, photoshop (photoshp innan CS) och retur. Eller iexplore. Eller notepad. Eller winword. Eller outlook. Eller cmd. Eller en webbadress. Eller vad man nu vill. Mycket snabbare än att börja leta i menyer och man slipper kladda ner med massa snabbknappar.
Shiftklick på länkar är också grymt trevligt. Och Windows+M.
Windows+R, photoshop (photoshp innan CS) och retur. Eller iexplore. Eller notepad. Eller winword. Eller outlook. Eller cmd. Eller en webbadress. Eller vad man nu vill. Mycket snabbare än att börja leta i menyer och man slipper kladda ner med massa snabbknappar.
Shiftklick på länkar är också grymt trevligt. Och Windows+M.
Jag har gjort ett vanligt action i PS och placerat på F12, funkar bra.elmfeldt skrev:
Och ett snabbkommando för Oskarp Mask i PS. Det skulle jag verkligen behöva.
Bilagor
Estethia
Aktiv medlem
du ser dom där bockarna på calles bild? dom i rutorna längst till vänster.
till höger om dom finns en ruta man kan klicka i. då gör man ett uppehåll i makrot och kan fippla lite med inställningarna innan man trycker enter och makrot fortsätter.
men du måste klicka på pilen till vänster om själva makrot först...
till höger om dom finns en ruta man kan klicka i. då gör man ett uppehåll i makrot och kan fippla lite med inställningarna innan man trycker enter och makrot fortsätter.
men du måste klicka på pilen till vänster om själva makrot först...
jimh skrev:
Jag är Windows+R-freak.
Fast där tror jag mitt system slår dig. Lägg alla favvoprogrammen som Shortcuts ovanför Documents, Programs etc som dyker upp från Windows Startknappen. Sen kör man Windowstangenten-Pil Upp-Enter. Smack och programmet startas.. Under sekunden
Magnus Wahlgren
Aktiv medlem
Funkar inte för mig. Är det för att jag har en svensk version av ps cs?
mipert
Aktiv medlem
Varför inte lägga ett kortkommando i Windows istället?elmfeldt skrev:
Fast där tror jag mitt system slår dig. Lägg alla favvoprogrammen som Shortcuts ovanför Documents, Programs etc som dyker upp från Windows Startknappen. Sen kör man Windowstangenten-Pil Upp-Enter. Smack och programmet startas.. Under sekunden
Jag kör med Ctrl + Skift + L för att starta Pshp.
Man bör undvika Ctrl + p som annars känns mer naturligt, eftersom Pshp annars startar varje gång man skall skriva ut...
Jag kör gammalt hederligt hantverk för att snabba på uppstarten av Pshp.
Tar bort alla profiler och teckensnitt jag inte behöver. Har sex profiler och tjugoen teckensnitt i datorn för ögonblicket. Halverar starttiden.
JalleS
Aktiv medlem
Går det inte snabbare med pil-ner?
Det gör det i alla fall för mig. Då hamnar jag direkt på programmen. (Eller beror detta kanske på hur man har organiserat Startmeny?)
Hur som helst, det var ett bra tips!
--jalle
Det gör det i alla fall för mig. Då hamnar jag direkt på programmen. (Eller beror detta kanske på hur man har organiserat Startmeny?)
Hur som helst, det var ett bra tips!
--jalle
elmfeldt skrev:
På mitt tangentbord kan man placera snabbkommandon. My Documents startar Fotostation, My Pictures Photoshop och My Music startar Winamp.elmfeldt skrev:
Under tiondels-sekunden;-)
Bilagor
Aha.. Spännande.
Pil ner är ju faktiskt snabbare. Shortcuts i Windows har jag inte testat. Måste provas.
Självklart använder jag shortcuts nere i aktivitetsraden.
Alt-Tab är nog det jag använder mest, men det är kanske för vanligt!?
Ingen som vet hur man skapar en ny mapp i Explorer med snabb-kommando?
Pil ner är ju faktiskt snabbare. Shortcuts i Windows har jag inte testat. Måste provas.
Självklart använder jag shortcuts nere i aktivitetsraden.
Alt-Tab är nog det jag använder mest, men det är kanske för vanligt!?
Ingen som vet hur man skapar en ny mapp i Explorer med snabb-kommando?