Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Hall of Fame

Produkter
(logga in för att koppla)
Ett problem är att många bilder verkar ha flyttats över till portfolioalbum.
Titta på Gunte t.ex... ;-)

Angående den där topplistan över de mest betygsatta bilderna... Den är förmodligen ganska missvisande då det faktum att en bild hamnar högt på listan i början gör att den automatiskt får många röster och kommentarer. Det behöver inte automatiskt betyda att den är den bild de flesta medlemmar tycker är bäst...

Jimsan skrev:

Detta fungerar bara för guldmedlemmar, eller?
Kan inte hitta någon sådan funktion eftersom jag varken har guld eller silver medlemskap.
Men du kan ju göra som jag har gjort.
Skriv: <a href="LÄNK TILL BILDEN">DIN TEXT HÄR</a>
Funkar lika bra.

Senast ändrad:
Det ligger något i det som Erik säger. För inte tar man sig tid att gå igenom hela "topplistan" för att se vad det är för bilder. Den som innehar förstaplatsen är ju den mest intressanta och följdaktligen tittar man på den och ger den betyg.

Men..Helenas bild på barnet som sträcker ut sin hand är en kanonbild. Så förstaplatsen är säkert inte en helt fel placering för hennes bild. Men man har ju inte sett alla bilder ännu.. :)

/JP

Visst är det så att många kommentarer och betyg genererar ännu fler kommentarer och betyg. Därför är det bra att topplistorna numera har en undanskymd plats, så att nya kommentarer inte styrs dit i onödan.

Erik har helt rätt i att topplistorna kan vara missvisande. Det är därför jag tycker man kan matcha topplistebilder mot varandra i en omröstning. Som en kul grej bara.

acke skrev:
Visst är det så att många kommentarer och betyg genererar ännu fler kommentarer och betyg. Därför är det bra att topplistorna numera har en undanskymd plats, så att nya kommentarer inte styrs dit i onödan.

Erik har helt rätt i att topplistorna kan vara missvisande.

Jo, jag upptäckte en lista som jag inte sett som kallas "mest kommenterade". Den är nog ganska missvisande, för ibland diskuteras allt möjligt i långa trådar som inte har med bilden att göra. Det har jag i och för sig inte så hemskt mycket emot ( i måttliga mängder) men som "topplisteindikation" blir det nog lite missvisande. Ta t.ex Mats Wendelius helvita "icke-bild" som har fått många kommentarer, för att det var ett rätt busigt och kul grepp. Men något fotografi finns ju inte där.

urbano skrev:

Jo, jag upptäckte en lista som jag inte sett som kallas "mest kommenterade". Den är nog ganska missvisande, för ibland diskuteras allt möjligt i långa trådar som inte har med bilden att göra.

som min bild "kretskort" :)

Nej Kim..jag tror inte på att du har sett alla bilder på fotosidan... :)

Du är väldigt mycket här på fotosidan.se i och för sig..men det är ett antal bilder att gå igenom trots allt. Hoppas du skojar..!? Eller?? :)

I så fall får man ju själv sätta fart. Tror inte jag har sett 1/10 ännu. Hur många bilder är egentligen upplagda till dags datum?

/JP

27343 st bilder upplagda såg jag nu..okej..men då har man nog sett mer än 1/10 ändå. Har liksom inte räknat.. :)

/JP

forstheim skrev:
Nej Kim..jag tror inte på att du har sett alla bilder på fotosidan... :)

Du är väldigt mycket här på fotosidan.se i och för sig..men det är ett antal bilder att gå igenom trots allt. Hoppas du skojar..!? Eller?? :)
/JP

skojar inte! inte alla i fullstorlek dock, men på 5 månader så hinner man se alla..om man ger sig f*n på det ;-)

Senast ändrad:
ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar