Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Hallå Nikon.

Produkter
(logga in för att koppla)

Rodney

Aktiv medlem
Alla vi som har beställt våra D200 vet att ni har en kontainer där bakom erat kontor med alla våra kameror i. Om ni öppnar den och skickar ut dom så lovar vi att inte säga till någon att vi fick dom innan utsatt datum...Jag skulle bli riktigt tacksam :)

nån mer än jag som väntar otåligt på kameran ?
 
Mitt första chock kom när min lokala butik sa att kameran skulle komma den 1/12 men sen så va det fel i deras dator...
 
Har hört från en Nikon dist att det ser ut som det bara kommer ca 200st till lanseringen. Har inte pratat med Nikon själva så vågar inte gjuta det i blod. :eek:)
 
mnm_swe skrev:
Har hört från en Nikon dist att det ser ut som det bara kommer ca 200st till lanseringen. Har inte pratat med Nikon själva så vågar inte gjuta det i blod. :eek:)

Låter inte alldeles orimligt utifrån den tilldelning man hört att vissa butiker får, enstaka ex här och var. Undrar hur många butiker dom 200 skall fördelas på och om alla får lika många eller om dom "större" butikerna får fler. Nån som hört nåt hur många Cyberphoto, Scandinavian & Hegethorns får in ?
 
Jag pratade lite med en nikon snubbe på mässan och på honom så lät det som att det skulle gå ut lika många kameror till alla, dvs cyber o scandinavia, expert o dom kommer att få lika många kameror, sen så vet jag inte hur dom gör med små kioskerna.

Han sa oxå att förra helgen så hade dom 350 - 400 kameror restade så efterfrågan är ju rätt stor.

Det kommer att vara så många som gör sig av med sina D70 att man inte ens kommer att kunna byta in dom mot en mp3 spelare snart...
 
när får de in mer då? Jag hade tänkt köpa en D200 i januari/februari. kommer de finnas inne då? Hur långt tid tar det att fylla upp lagret igen?
 
Rodney skrev:
Jag pratade lite med en nikon snubbe på mässan och på honom så lät det som att det skulle gå ut lika många kameror till alla, dvs cyber o scandinavia, expert o dom kommer att få lika många kameror, sen så vet jag inte hur dom gör med små kioskerna.

Han sa oxå att förra helgen så hade dom 350 - 400 kameror restade så efterfrågan är ju rätt stor.

Det kommer att vara så många som gör sig av med sina D70 att man inte ens kommer att kunna byta in dom mot en mp3 spelare snart...

Med Expert menar du kedjan expert eller enskild butik? Jag hörde nåt om en Expertbutik som skulle få in 3 ex, om det är den butikens del av expertkedjans tilldelning och det är expertkedjan som får lika många som cyber och scandinavian så bör ju dom två senare få in bra många fler än 3 st.
 
Rodney skrev:
Expert köper in sina kameror centralt....

Med andra ord så bör Scandinavian & cyber rimligen få minst 30-50 st var om en enda expertbutik (förvisso en stor) får 3 st. Det är väl bara att vänta och se... lång väntan till den 15:e särskilt nu när D70:n är såld.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.