Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Hack till A2?

Produkter
(logga in för att koppla)

Kasch

Aktiv medlem
Jag är en nybliven A2-ägare med lite dålig koll:

Vad jag förstår så har A2:ans Firmware uppdaterats så att bl a autofokusen har blivit mer precis. Nu undrar jag om det, liksom i resten av IT-världen, finns några "uppdateringshack" med förbättringar gjorda av andra än Minolta? Är de i så fall till någon nytta och var kan man hitta dem?

Såga gärna diskussionen om frågan är felställd :)

mvh
Karl

Jag har gjort firmware uppdateringen på min A2.

Den skriftliga instruktionen är felaktig.
När man gjort allt som står där skall man dessutom formatera minneskortet som sitter i kameran. Då först börjar den fungera OK.

Det fick jag veta först efter att ha kontaktat supporten.
Skulle aldrig släppa in någon utomstående firmware i min kamera om det fanns någon då försvinner ju också garantin. Och hur skall du få igång den igen när den är död?

kan man spela Doom 3 pa A2

eller installera Linux pa den kanske...

sorry, men aven om det fanns nagon hack
for liknande sa skulle jag lata bli,
inte ens kamera tilverkare har koll vad
de gor i firmware ibland (oftast)...

Tja vadårå, kamraterna med 300D kör ju hårt med sina "rysshack", fast man bör förstås veta hur man nollställer kameran igen om nåt går fel...

Det går att göra enormt mycket med firmware. Min Dimage 7 blev en helt annan kamera efter Minoltas jätteuppgradering som kom ett år efter lanseringen ungefär. Den fick en massa nya möjligheter o blev dessutom både snabbare o strömsnålare!

Den uppgraderingen kostade några spänn, men det var det värt!

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar