Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Höj nivån tack

Produkter
(logga in för att koppla)
Bra initiativ!

Jag tycker det är ett bra initiativ Örjan tar här. Jag känner igen beskrivningen - under de år jag varit med här har sidan förändrats en del. Konstruktiv bildkritik i syfte att hjälpa fotografen att utvecklas och hjälpsamma svar på frågor viker då och då undan för personliga synpunkter - och ibland förolämpningar - angående teknikval och sätt att arbeta.
Självhävdelsebehovet verkar ibland vara större än viljan att konstruktivt bidra till sidans och andra medlemmars utveckling.

Att inte alla känner igen sig i Örjans beskrivning är bara naturligt. Det viktiga är att några - av den här tråden hittills att döma flertalet - gör det. Det är kanske en signal åt oss att höja nivån. För alla är nog intressserade av en hög klass på sidan.

För att citera en "utomstående" kan jag återge vad min fru spontant sa när jag berättade att en av medlemmarna fått sitt konto spärrat. Min fru är "på pappret" medlem här - registrad, men inte aktiv sedan ett par år tilbaka. Hennes reaktion är tänkvärd:

"Va? Han måste ha sagt något i hästväg för att bli avstängd från den sidan, med tankte på det samtalsklimat som brukar råda där!!"

mvh Janne

ANNONS