Annons

Håller bilden för utskrift?

Produkter
(logga in för att koppla)
Det jag vill säga är att fast man är nöjd så ska man ändå eftersträva perfektion ... för allt kan man få bättre. /Stefan

Varför ska man alltid eftersträva perfektion? Det är få saker som blir fulländat här i världen.

Om man nu har en bra färgkalibrerad bildskärm (han har ju det, skriver han), och man får ett resultat som "blir så bra som jag någonsin kan önska" så kan man väl glädja sig åt den nivån.

För övrigt; vad är ditt konkreta råd till and30ers för att han ska nå fullständig perfektion, och bli ännu mera nöjd? Och vad ville du med ditt inlägg, för resten?
 
M
Finns säkert proffs som gör annorlunda, men eftersom resultatet enligt mig blir så bra som jag någonsin kan önska räcker det för mig.

Missade att sista meningen. Skummade igenom det för snabbt haha

Jag undrade faktiskt detsamma ;-).
Läste inte "som jag någonsin kan önska räcker det för mig." Fel fel av mig.
Många anser att ser det bra ut så är det bra, men oftast är det mediokert. Jag menade i allmänhet och inte riktat till dig. har ofta fått höra att deras OCH mina bilder är bra. Så kommer nån och säger "Omdu gjort så här..." och vips så är det riktigt bra bilden ännu bättre.
Jag strävar alltid efter att bli bättre och att mina bilder ska bli bättre. Om det finns en skillnad texi bikubisk softer/sharper så väljer jag självfallet det som ger mig bäst resultat. Dvs, jag försöker uppnå det bästa jag kan. Människan eftersträvan... bli bättre, uppnå perfektion. Fast det kan man alldrig uppnå. Bara sträva.. i allmänhet.

Ooops fel riktning tråden kommit. Så kommentera inte mina inlägg mer hehe.

/Stefan
 
Hejsan Stefan,
Jag tog inte illa upp av ditt första inlägg och jag anade att du läste det du läste och menade det du menade, enligt ditt senaste inlägg. Snygga bilder i din profil för övrigt, både originalmotiven och efterbehandling med hdr och annat till färdig bild. Ha en bra helg!
 
En standardtevebild är 720x576 pixlar och den blåser vi gladeligen upp i jätteformat på våra platta teveapparater som vi stolt visar upp för vänner.

Betraktningsavståndet är A och O, upplösningen ska räcka till så att bilden har den önskade upplevelsen på det tänkta betraktningsavståndet. Bilder från kameror med upplösning 6 Mpix och uppåt ger bilder med tillräcklig upplösning för att fungera i 70x100 cm.

De som gör papperskopiorna brukar duktia på att förvandla bildfilen till bild. Jag skickar in min färdigbbearbetade bild i den upplösning den har och jag räknar kallt med att labbet är bättre än mig på att förstå hur maskinerna fungerar, så förstorings eller förminskningsarbetet överlåter jag till dem.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.