Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Här finns A77an till bra pris-tråden

Produkter
(logga in för att koppla)

FotoDan

Aktiv medlem
Tänkte skaffa en A77a i mellandagarna och tänkte vi kan hjälpas åt att samla bra erbjudanden.

Om ni ser den till bra pris via något erbjudande eller liknande tipsa gärna här.
 
Finns den i lager någonstans överhuvudtaget? Har inte hittat ett enda ställe!

Fotokungen har den för 13.990:- med 18-55, men jag har inte lust att betala 2000:- för det (dåliga)objektivet. Priset på enbart kamerahus ligger på 11.990:-. Vill ha med 16-50/2.8 SSM
 
Frågan är om den ens kommer hit innan eller lagom till julen.
Och om den kommer så lär den sälja slut ganska omgående oavsett pris.
 
Har letat lite men det verkar dött.
Bara att vänta verkar det som. Har ingen lust att betala några överpriser.
 
Har letat lite men det verkar dött.
Bara att vänta verkar det som. Har ingen lust att betala några överpriser.

Scandinavian Photo har en A77 med 16-50/2,8 för 15 900 kr.
Säljs som ny med fullständig garanti, men har tagits ut och använts minimalt.

Tänkte hålla på den nån dag för att se om jag kunde skrapa ihop pengarna själv och slå till, men klarar inte det, så någon annan får ta den om ni vill :).


/Mats
 
Senast ändrad:
Kul att du hittade den! Är oxå sugen på en men kommer att vänta! Köpte min A700 förra julen! 525 exp. bara. Jag är så nöjd med den! H/ Kjell

Jo, jag hoppas den blir bra. Det var just den kombinationen av objektiv/kamera jag förberett mig för att skaffa sedan i höstas. Ska användas tillsammans med min A900 och jag har några FF-gluggar men ingen bra APS-C-glugg. Att skaffa A77 tillsammans med 18-55SAM är närmast ett skämt då det objektivet max har en linjeupplösning som matchar 8-12 MP.

A700 är väldigt bra och håller ff hög klass trots många nya kameror. jag ville åt A77 p g a EVF med focuspeaking och möjlighet till förstorad sökarbild vid manuellt fokus. Testat detta och det är oslagbart vid precisionsfokusering med ljusstarka objektiv vid full öppning, typ 85/1.4 ZA och 50/1.4 eller 135/1.8 ZA.
 
Tja, 16.990:- lär nog vara det pris som håller sig ett ganska bra. Efterfrågan ökar nu till vår och sommar, Och 16-50/2.8 SSM är otroligt bra och gediget byggd. Jag har den själv och den är i princip i klass med Zeiss 24-70 /2.8. Därtill hyfsat vädertätat.

Men min ÅF tror att priset kommer att ligga ganska still i alla fall. Kanske någon femhundring ned.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.