Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Här finns A77an till bra pris-tråden
- Trådstartare FotoDan
- Start datum
avlustat_medlemskap180119
Avslutat medlemskap
Har letat lite men det verkar dött.
Bara att vänta verkar det som. Har ingen lust att betala några överpriser.
Scandinavian Photo har en A77 med 16-50/2,8 för 15 900 kr.
Säljs som ny med fullständig garanti, men har tagits ut och använts minimalt.
Tänkte hålla på den nån dag för att se om jag kunde skrapa ihop pengarna själv och slå till, men klarar inte det, så någon annan får ta den om ni vill .
/Mats
Senast ändrad:
VisualD
Aktiv medlem
Den finns inte ens inne någonstans.
Verkar som att de flesta kommer att få in den igen i jan/feb
Troligtvis översvämningarna i Asien som orsakat bristen. Sony var väl kameratillverkaren som drabbades hårdast?
CalleStahl
Aktiv medlem
Dom verkar komma in i slutet på februari på dom flesta ställen.
Igår hade JapanPhoto den i lager.
Photocon
Aktiv medlem
Igår hade JapanPhoto den i lager.
Enl samtal med JP fanns den även idag (tillsammans med 16-50/2.8SSM). Endast ett obokat ex VAR kvar idag. Jag beställde det.
KjellSn
Aktiv medlem
Re
Kul att du hittade den! Är oxå sugen på en men kommer att vänta! Köpte min A700 förra julen! 525 exp. bara. Jag är så nöjd med den! H/ Kjell
Enl samtal med JP fanns den även idag (tillsammans med 16-50/2.8SSM). Endast ett obokat ex VAR kvar idag. Jag beställde det.
Kul att du hittade den! Är oxå sugen på en men kommer att vänta! Köpte min A700 förra julen! 525 exp. bara. Jag är så nöjd med den! H/ Kjell
Photocon
Aktiv medlem
Jo, jag hoppas den blir bra. Det var just den kombinationen av objektiv/kamera jag förberett mig för att skaffa sedan i höstas. Ska användas tillsammans med min A900 och jag har några FF-gluggar men ingen bra APS-C-glugg. Att skaffa A77 tillsammans med 18-55SAM är närmast ett skämt då det objektivet max har en linjeupplösning som matchar 8-12 MP.
A700 är väldigt bra och håller ff hög klass trots många nya kameror. jag ville åt A77 p g a EVF med focuspeaking och möjlighet till förstorad sökarbild vid manuellt fokus. Testat detta och det är oslagbart vid precisionsfokusering med ljusstarka objektiv vid full öppning, typ 85/1.4 ZA och 50/1.4 eller 135/1.8 ZA.
Photocon
Aktiv medlem
Tja, 16.990:- lär nog vara det pris som håller sig ett ganska bra. Efterfrågan ökar nu till vår och sommar, Och 16-50/2.8 SSM är otroligt bra och gediget byggd. Jag har den själv och den är i princip i klass med Zeiss 24-70 /2.8. Därtill hyfsat vädertätat.
Men min ÅF tror att priset kommer att ligga ganska still i alla fall. Kanske någon femhundring ned.
Men min ÅF tror att priset kommer att ligga ganska still i alla fall. Kanske någon femhundring ned.