Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Hähnel HN-D70, batterigrepp till D70

Produkter
(logga in för att koppla)

Skagg

Aktiv medlem
Idag fick jag ett Hähnel HN-D70, batterigrepp till D70. Har inte hittat mycket om det i forumen, inget alls nästan. Tänkte bara berätta att det är mycket välgjort, även om det saknar avtryckare. Det ger oss med gigantiska händer något att hålla i. D70:n ligger som en liten kompakt i mina händer annars... :(

Jo, en sak till: jag fick den i present. För jag fyller 30 idag!
 
grattis! du får berätta lite mer (även om det inte kanske är så sjukt mkt annorlund?) när du har testat den
 
Tack tack!

Har fotat lite nu och kan berätta att det är ljuvligt att hålla i kameran när man riktigt kan greppa tag om den. Känns mycket stadigare.

I greppet finns plats för två batterier, vilka medföljer. Det finns också plats att stoppa kamerans batterilucka i greppet, mycket praktiskt.
Vidare kan man köra greppet med bara ett batteri om man vill, vilket ju kan vara praktiskt, eller med sex AA-batterier.

Nackdelarna är ju då att man inte får någon extra avtryckare, samt att stativfästet på greppet inte sitter i linje med objektivet.

Jag har varit sugen på ett grepp länge, men tycker att 1295:- är lite dyrt. Hade jag fått prova ett hade jag dock köpt ett.

http://www.fotosidan.se/reviews/viewreviews.htm?ID=11697
 
Har ett sådant och införskaffade mig den för 1300:-
Jag tycker det är rimligt pris då man får med 2 batterier, en adapter för vanliga LR6 batterier, och givetvis batteripacket.

Det blir ett underbart grepp i samband när man monterar på denna..

Kan rekomendera den startk!


Sen är det lite tråkigt då att Magnus inte sökt på produkter först innan han skrivit recensionen.
La upp produkten den 8de och denna var från den 15de
 
Pirat.

Och självklart sökte jag först. Men det låg inte under Hähnel, och mitt grepp heter inte HN-HD70, därför hittade jag det inte på produktsidan.
 
Senast ändrad:
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.