Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Gryniga bilder från min Ixus40
- Trådstartare Linkan71
- Start datum
hailstorm
Aktiv medlem
Linkan71 skrev:
Hej.
Jag får ibland gryniga bilder från min Ixus40.Har det att göra med att Iso talet är för lågt/högt?
Jag använder mest den manuella funktionen där jag kan ställa in alla/de få inställningar som finns där.
Någon som vet vad man skall ha för isotal?
//Håkan
så lågt som bara är möjligt. putteliten sensor ger indirekt väldigt mycket brus...
HenrikHansen
Aktiv medlem
Och de minsta sensorerna hittar man på kompaktkamerorna. Det är inget som endast gäller för ixus. Vill man slipp brus gäller endast digital systemkamera.
avlsutad110823
Avslutat medlemskap
Hej
Ju lägre iso ju mindre brus.
Så 50 är bästa läget där.
Man måste ibland öka iso (känsligheten) i mörka lokaler för att inte få så lång slutartid, för då får du rörelseoskärpa.
Roine
Ju lägre iso ju mindre brus.
Så 50 är bästa läget där.
Man måste ibland öka iso (känsligheten) i mörka lokaler för att inte få så lång slutartid, för då får du rörelseoskärpa.
Roine
boran
Aktiv medlem
Jag tycker du skall prova att fota i ett mörkt hörn där du bor. Kör succesivt med högre ISO-tal och ställ sedan in den på det högsta du tycker är ok.
Själv kör jag med ISO 50 och blixten avstängd. I tveksamma fall tar jag ett kort med och ett utan blixt. Det brukar bli rätt bra.
Själv kör jag med ISO 50 och blixten avstängd. I tveksamma fall tar jag ett kort med och ett utan blixt. Det brukar bli rätt bra.