Annons

Gratis importverktyg för minneskort...

Produkter
(logga in för att koppla)
Vet inte om någon nämnt det ännu, men att få .JPG och .CR2 i separata kataloger i målkatalogen vore väldigt trevligt.

Bra jobbat. All heder åt dig. ;)
 
Damocles skrev:
Vet inte om någon nämnt det ännu, men att få .JPG och .CR2 i separata kataloger i målkatalogen vore väldigt trevligt.

Bra jobbat. All heder åt dig. ;)

Jodå Peter, den önskningen står redan på listan till nästa release, jobbar på version 3.7 av Portrait One just nu och sen kör jag lite parallellt med ett helt nytt porträttsystem som kanske ska avlösa Portrait One så småningom, därför har jag inte många minuter kvar av dygnet för tillfället.
 
Hmmmm, tror jag behöver lite feedback från er på vilka filtyper som kan existera på ett kort...

10D = CRW, THM alternativt JPG
20D = CR2 alternativt JPG
1D = TIF alternativt JPG?
1Ds = TIF alternativt JPG?

Fyll på med allt ni känner till, har en lista över en hel del av dom men jag vet enbart råfilsnamnen, inte om dom stödjer något annat format eller om där finns en separat tumnagelsfil som på 10D (CRW + THM). Måste ha styr på det om jag ska kunna döpa om filerna vid import för tumnagelsfilen måste ju ha samma namn som råfilen i så fall...

Lennart
 
Deagol skrev:
Hmmmm, tror jag behöver lite feedback från er på vilka filtyper som kan existera på ett kort...

10D = CRW, THM alternativt JPG
20D = CR2 alternativt JPG
1D = TIF alternativt JPG?
1Ds = TIF alternativt JPG?

Lennart

300D = CRW THM alternativt JPG
 
Om det finns intresse för det så funderar jag på att sätta ihop en liten distributionslista på de som använder programmet, ger mig möjligheten att tala om för er nör en ny version är klar eller kanske som i detta fallet skicka runt en lista ni kan fylla i med de bildformat var och en av er känner till. Tror ni det skulle vara en vettig ide? Jag vet att många inte uppskattar dylika saker och betraktar alla såna mail som skräpmail men det hade underlättat en del.
Om ni är intresserade av en sån grej kan ni maila ert namn, användarnamn och mailadress till mig på [email protected]

Mvh
Lennart

PS Jag kommer givetvis fortsättningsvis tala om även här när och om en ny version finns klar.
 
Verkar vara ett Myket anvandbart litet prog, men jag lyckas inte att ladda hem det.. Har nagon annan lyckats nyligen (sitter sjalv i HK, men det borde val ungera anda)//Ola
 
ohel skrev:
Verkar vara ett Myket anvandbart litet prog, men jag lyckas inte att ladda hem det.. Har nagon annan lyckats nyligen (sitter sjalv i HK, men det borde val ungera anda)//Ola

Länken är ftp://jlennart.mine.nu/DCIMImport.zip
Provade precis och den funkar... Har inte hänt något nytt utvecklingsmässigt ännu, har flyttat ner min flickvän till skåne (även kallad upplandsimport)
Jag har en mailinglista som jag kommer att meddela automatiskt när den na versionen kommer om du vill vara med på den så skicka bara ditt namn och email till [email protected]

Mvh
Lennart
 
Detta är ju ett underbart program, som kör kopiering hur smidigt som helst.

Tack, tack, och tack igen !
 
Tänkte bara informera lite så ni inte tror att jag gått och dött eller nåt :)
För tillfället håller jag på med flyttning, ominstallation av kraschade datorer, kast med bärbar dator och diverse liknande trevliga sysselsättningar men jag har börjat porta över programmet till den senaste versionen av utvecklingsverktyg och har fixat till en del av önskemålen som funnits. Mailar runt så fort det blir testdags... Hav tålamod!

Mvh

Lennart
 
Smidigt program...

Titta runt, hittade tråden, vart sugen på programmet, testade, blev förtjust! Tack för ett bra program. Mvh Magnus
 
Deagol skrev:
Hmmmm, tror jag behöver lite feedback från er på vilka filtyper som kan existera på ett kort...

10D = CRW, THM alternativt JPG
20D = CR2 alternativt JPG
1D = TIF alternativt JPG?
1Ds = TIF alternativt JPG?

350D = CR2 alternativt JPG
 
Håller på för fullt just nu, klar vilken dag som helst, ett stort problem jag har är vilka kameror som slänger extra filer i form av jpeg's thm's mm. Om ni har en kamera som genererar extra filer utöver själva råfilen så tar jag jättegärna emot info om detta...
 
Lennart,

är det möjligt att lägga till en funktion för om en mapp med "datum", eg 2005.06.21 redan finns, så lägger den till 2005.06.21.1, 2, 3 osv ?
 
Peter.H skrev:
Lennart,

är det möjligt att lägga till en funktion för om en mapp med "datum", eg 2005.06.21 redan finns, så lägger den till 2005.06.21.1, 2, 3 osv ?

Peter, det är redan med i den versionen som jag gör just nu...
 
Deagol skrev:
Hmmmm, tror jag behöver lite feedback från er på vilka filtyper som kan existera på ett kort...

10D = CRW, THM alternativt JPG
20D = CR2 alternativt JPG
1D = TIF alternativt JPG?
1Ds = TIF alternativt JPG?

Fyll på med allt ni känner till, har en lista över en hel del av dom men jag vet enbart råfilsnamnen, inte om dom stödjer något annat format eller om där finns en separat tumnagelsfil som på 10D (CRW + THM). Måste ha styr på det om jag ska kunna döpa om filerna vid import för tumnagelsfilen måste ju ha samma namn som råfilen i så fall...

Lennart


.DCR .jpg

(alla kodak digital)
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.