Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Gratis bilder på städer?

Produkter
(logga in för att koppla)

Roq

Aktiv medlem
Var kan man hitta gratis på städer i Europa?
De flesta jag hittat har nån slags märkning/logga i bilden.

Om du bara ska använda bilderna för privat bruk (dvs inte publicera eller visa dem offentligt) är alla bilder gratis.

Jasså, det visste jag inte.
Nja, det här var en fråga som jag fick från min syster och hon skulle ha bilderna till deras företags hemsida d.v.s kommersiellt.

Jag rådde henne under dagen istället att regga sig på istockphoto och där billigt köpa bra bilder.

ErlandH skrev:
Om du bara ska använda bilderna för privat bruk (dvs inte publicera eller visa dem offentligt) är alla bilder gratis.
Det är sant.
Men det innebär också att det bara är du, och enbart du som kan använda, eller ens titta på bilden ifråga.

Så fort du ska använda bilden så att någon annan kan se den, så måste du ha ett uttryckligt tillstånd/tillåtelse från den som är upphovsman.

Anledningen till att jag skriver ovanstående är att det finns en del missförstånd om vad som är "priva bruk" i sådana här fall.

/Daniel.

ANNONS
Januarirea hos Götaplatsens Foto