Tender
Aktiv medlem
Jo, det är såhär att jag lämnade min dator till min väns far, för en ominstallation i hopp om att den skulle bli bättre.
Fick tillbaka den ominstallerad och klar, men med samma problem som tidigare.
(Samt ett väldigt fult "hembyggt windows")
Fick då även reda på att jag har kört slut på mitt grafikkort. -haha- Överhettning o.s.v
Det kortet jag nu har klarade inte av mina krav och blev därmed "grillat".
så nu undrar jag, datorokunnig som jag är när det gäller det tekniska, om någon kan ge tips på grafikkort.
Allt jag egentligen kräver är att jag vill köra skärmupplösning i 1280x1024 istället för 1024x768 (som det är nu, blir jag dum i huvudet av alla stora ikoner och pixliga bokstäver), samt kunna spela simpla spel som Frets on fire och stepmania.
Som min dator är nu, kan jag inte ens scrolla på internet eller flytta ett fönster i wondows utan att det lämnar tre-fyra spår efter sig.
Tacksam för tips
Fick tillbaka den ominstallerad och klar, men med samma problem som tidigare.
(Samt ett väldigt fult "hembyggt windows")
Fick då även reda på att jag har kört slut på mitt grafikkort. -haha- Överhettning o.s.v
Det kortet jag nu har klarade inte av mina krav och blev därmed "grillat".
så nu undrar jag, datorokunnig som jag är när det gäller det tekniska, om någon kan ge tips på grafikkort.
Allt jag egentligen kräver är att jag vill köra skärmupplösning i 1280x1024 istället för 1024x768 (som det är nu, blir jag dum i huvudet av alla stora ikoner och pixliga bokstäver), samt kunna spela simpla spel som Frets on fire och stepmania.
Som min dator är nu, kan jag inte ens scrolla på internet eller flytta ett fönster i wondows utan att det lämnar tre-fyra spår efter sig.
Tacksam för tips