Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Grafikkort

Produkter
(logga in för att koppla)
Tender skrev:
ok, quick question på tal om allt.

Tidigare hade jag bara EN hårddisk C:
Nu har jag två. C: och D:

Antagligen två partitioner på samma disk om du eller nån annan inte har stoppat in en disk till :)

Gissar på att D: är återställningspartitionen.
Kan du se vad det är för filer som ligger på den?

borealis skrev:
Antagligen två partitioner på samma disk om du eller nån annan inte har stoppat in en disk till :)

Gissar på att D: är återställningspartitionen.
Kan du se vad det är för filer som ligger på den?

* är helt lost*
kan någon förklara för mig vad en partition är.. är det en delning av en hårddisk? :S
fick för mig att det var en del som innehöll erhm... "grundfilerna" ._.

Det ligger inget på D:
Han sa att det va en hårddisk, han hade lagt en video där bara för att testa så det gick att lagra något på den. det är allt :S

Tender skrev:
ok, quick question på tal om allt.

Tidigare hade jag bara EN hårddisk C:
Nu har jag två. C: och D:
har detta något med saken att göra?
för nu säger en snubbe på msn att jag inte hade partitioner tidigare och att jag nu har det. eftersom jag har två HD

*förvirrad* :O

Att det nu finns två hårddiskar/partitioner har inte med detta att göra.
Vad jag förstår så är det Windows XP Pro med ServicePack 2 som är installerat på en HP dator. Det "måste" finnas några nummer eller bokstäver på lådan.. har du verkligen tittat runt om?

David G skrev:
Windows XP Home finns att ladda ner här: http://thepiratebay.org/tor/3360037/Windows_XP_Home_Edition_Swedish_.ISO_File

.iso är en image-fil av hela CDn, här finns lite info om hur man gör den till en CD: http://blogg.tkj.se/brann-iso-filer-gratisprogram-fixar-det-utan-problem/

haha oh ja.
jotack jag är väl utbildad för att veta vad en iso-fil är :)

joper skrev:
Att det nu finns två hårddiskar/partitioner har inte med detta att göra.
Vad jag förstår så är det Windows XP Pro med ServicePack 2 som är installerat på en HP dator. Det "måste" finnas några nummer eller bokstäver på lådan.. har du verkligen tittat runt om?
Ja, korrekt.

Nummer och/eller bokstäver för vad? :S

gumman, du har licens för home, så home är det du ska köra. Kom till stockholm så bjuder jag på kaffe och en ominstallation :)

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar