Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Grön Prick på Lcdskärmen (Canon EOS 350D)
- Trådstartare Kottiz
- Start datum
Edgedaniel
Aktiv medlem
Sorry, inte mkt att göra.... Canon byter ej ut kameran, har samma dilemma. Bryr mej iof inte så mycket över det men lite trist är det...
Walski
Aktiv medlem
marten_p skrev:
Fast om canon inte åtgärdar felet så är det "bara" att häva köpet och beställa en ny...
För att häva köpet så krävs det ett skäl för att just häva köpet. En död pixel är inte det i de allra flesta fallen. Däremot är Canon skyldiga att avhjälpa felet.
marten_p
Aktiv medlem
Konsumenten får utöva sin ångerrätt endast om den vara som han eller hon har tagit emot hålls i väsentligen oförändrat skick. Detta gäller dock inte om varan har förstörts eller förändrats på grund av någon åtgärd som har varit nödvändig för att undersöka den eller på grund av någon omständighet som inte kan hänföras till konsumenten.
http://www.konsumentverket.se/mallar/sv/artikel.asp?lngCategoryId=1674&lngArticleId=2479
http://www.konsumentverket.se/mallar/sv/artikel.asp?lngCategoryId=1674&lngArticleId=2479
Walski
Aktiv medlem
marten_p skrev:
Fast handlar man på postorder så har man väl 14 dagars ångerrätt hsh?
Vad som än gäller så skulle jag bli mycket förvånad om inte felet åtgärdas av canon, alternativt att du får häva köpet hos dustin.
Ja, det har man. Fast han kan ju lika gärna ha köpt den i butik och fått den därifrån nyss, varpå distans- och hemköpslagen inte gäller.
Oavsett vad så är inte Canon skyldiga att byta ut den på grund av felet, avhjälpa det är de däremot skyldiga att göra. Ångerrätten är just en ångerrätt och behöver inte ha något med fel att göra. Ångerrätten var inget jag tänkte på när jag skrev mitt första inlägg i denna tråd.
Walski
Aktiv medlem
Re: Skyldighet?
Enligt konsumentköpslagen ska felet avhjälpas inom två år efter inköpsdatumet. Konsumentköpslagen är tvingande och går därmed inte att avtala bort.
Ubbe 1 skrev:
Kolla upp om canon har någon pixelgaranti, om så är fallet kolla vad denna innefattar. På exempelvis dataskärmar varierar pixelgarantin stort mellan olika tillverkare och många kan på så vis friskriva sig från att åtgärda felet.
Mvh Urban
Enligt konsumentköpslagen ska felet avhjälpas inom två år efter inköpsdatumet. Konsumentköpslagen är tvingande och går därmed inte att avtala bort.