Annons

Grön Prick på Lcdskärmen (Canon EOS 350D)

Produkter
(logga in för att koppla)

Kottiz

Medlem
Hej jag hoppas någon kan hjälpa mig, är det någon som haft
en grön pixelprick kanske eller nått på lcdskärmen på digitalkameran?
vad ska jag göra? jag fick kameran för en timma sen och den har endast legat i förpackningen .

Sorry, inte mkt att göra.... Canon byter ej ut kameran, har samma dilemma. Bryr mej iof inte så mycket över det men lite trist är det...

Men om jag köpte den från Dustin. då ska väl dom byta den från deras lager eller så? Inte canon väl?

Jag har ingen aning, är ledsen eftersom mina sista pengar försvann till en efterlängtad kamera som är defekt.

Vadå inget att göra åt ?? tillbaka med skrofset, nya grejer ska vara helt felfria sålänge dom inte är sålda under andra förutsättningar.

Mvh/Gunte, som precis återlämnat nya tvätt och torkmaskiner för att dom inte var ok.

Tack för att ni tog er tid allihopa, ska skicka tillbaka den direkt imorgonbitti!

Och hoppas att det kommer en felfri nästa gång..

marten_p skrev:
Fast om canon inte åtgärdar felet så är det "bara" att häva köpet och beställa en ny...

För att häva köpet så krävs det ett skäl för att just häva köpet. En död pixel är inte det i de allra flesta fallen. Däremot är Canon skyldiga att avhjälpa felet.

Fast handlar man på postorder så har man väl 14 dagars ångerrätt hsh?

Vad som än gäller så skulle jag bli mycket förvånad om inte felet åtgärdas av canon, alternativt att du får häva köpet hos dustin.

enligt hemköpslagen (köp på distans, t.ex postorder eller köp via internet) har man rätt att häva köpet inom 2 veckor.

marten_p skrev:
Fast handlar man på postorder så har man väl 14 dagars ångerrätt hsh?

Vad som än gäller så skulle jag bli mycket förvånad om inte felet åtgärdas av canon, alternativt att du får häva köpet hos dustin.

Ja, det har man. Fast han kan ju lika gärna ha köpt den i butik och fått den därifrån nyss, varpå distans- och hemköpslagen inte gäller.

Oavsett vad så är inte Canon skyldiga att byta ut den på grund av felet, avhjälpa det är de däremot skyldiga att göra. Ångerrätten är just en ångerrätt och behöver inte ha något med fel att göra. Ångerrätten var inget jag tänkte på när jag skrev mitt första inlägg i denna tråd.

Skyldighet?

Kolla upp om canon har någon pixelgaranti, om så är fallet kolla vad denna innefattar. På exempelvis dataskärmar varierar pixelgarantin stort mellan olika tillverkare och många kan på så vis friskriva sig från att åtgärda felet.

Mvh Urban

Re: Skyldighet?

Ubbe 1 skrev:
Kolla upp om canon har någon pixelgaranti, om så är fallet kolla vad denna innefattar. På exempelvis dataskärmar varierar pixelgarantin stort mellan olika tillverkare och många kan på så vis friskriva sig från att åtgärda felet.

Mvh Urban

Enligt konsumentköpslagen ska felet avhjälpas inom två år efter inköpsdatumet. Konsumentköpslagen är tvingande och går därmed inte att avtala bort.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar