Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Gråsiska?

Produkter
(logga in för att koppla)
Ja du, den här gråsiskan struntar nog i var den befinner sig...:) Jag tycker precis som du att det ser ut som en gråsiska. De gillar ju att vara lite akrobater bland grenarna så även det tyder på att du har rätt.

Möjligen, möjligen skulle det kunna vara en snösiska, den skall vara väldigt lik gråsiskan.

Enligt min fågelbok, "Fågelguiden", kan både gråsiska och snösiska övervintra i dina trakter så båda kan vara troliga.

/Arne

Detta är en gråsiska, dom kan vara luriga att skilja från snösiskan då dom kan variera en del. Men denna är så brun och saknar snösiskans kritvita övergump och mer vita flanker med smala streck m.m.

Vänligen
David

Hrm...det är ju "Fågelguiden" jag har, så efter lite noggrannare läsning(och koll på färgkoder) så inser jag ju att jag inte behövt ställa frågan, men som nybörjare är man ju lite osäker... :) Tack ska ni ha!

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar