Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Gotlands folkhögskola?
- Trådstartare Frehley
- Start datum
picturethis.se
Aktiv medlem
Var där och tittade för ett tiotal årsedan...En trevlig plats!
Men dessvärre kan jag inte berätta om mer än det.
Många som söker till Fotohögskolan i Göteborg, har gått kursen på Gotland först. Om det nu ska betyda något?
Så var det förr.
Men dessvärre kan jag inte berätta om mer än det.
Många som söker till Fotohögskolan i Göteborg, har gått kursen på Gotland först. Om det nu ska betyda något?
Så var det förr.
wiwi
Aktiv medlem
Jag läste reportagekursen där - gick ut för ett år sedan. Trivdes mycket bra. Fina, stora lab, både sv och färg. Datasalen var mycket på uppgång också. Den var helt ok när vi gick men skulle få nya bättre datorer. Känns som fotolinjen var prioriterad från skolans ledning.
Du år gärna maila mig och fråga saker om du vill.
(Flera kom in på biskop av de som sökte från vår kurs).
Lycka till
w
Du år gärna maila mig och fråga saker om du vill.
(Flera kom in på biskop av de som sökte från vår kurs).
Lycka till
w
mandi
Avslutat medlemskap
hade ont om tid...
det finns som sagt gott om utrustning på gotlands fhsk, färglabbet är borta och erstt med ett digitalt labb, eftersom det är första året de sattsar på digitlat så mycket har det varit lite små strul. det blir nog bättre nästa år. det finns ett bra sv/vitt labb (12 platser och 11 i det digitala) det är sällan som man inte får plats... man har tillgång till all utrustning dygnet runt... lärarna kompleterar varandra bra från rent tekniskt till komposition och bild- tänkande.
det är en bred utbildning och dt finns gott om utrymme för att hitta sin egen stil. det var få som hade ett eget bild språk i börgan av utbildningen men nu ser man ganska tydligt de olika inriktningarna.
hör gärna av er om ni har frågor-
det finns som sagt gott om utrustning på gotlands fhsk, färglabbet är borta och erstt med ett digitalt labb, eftersom det är första året de sattsar på digitlat så mycket har det varit lite små strul. det blir nog bättre nästa år. det finns ett bra sv/vitt labb (12 platser och 11 i det digitala) det är sällan som man inte får plats... man har tillgång till all utrustning dygnet runt... lärarna kompleterar varandra bra från rent tekniskt till komposition och bild- tänkande.
det är en bred utbildning och dt finns gott om utrymme för att hitta sin egen stil. det var få som hade ett eget bild språk i börgan av utbildningen men nu ser man ganska tydligt de olika inriktningarna.
hör gärna av er om ni har frågor-
mandi
Avslutat medlemskap
man kan dela rum eller bo själv, de flesta bor själva, det får ni se på antagningsdagarna i maj...
man kan välja att ha mat i fem dagar i veckan eller hela veckan, det underlättar med mat alla dagar, då kan man lägga ner mer tid på det vesäntliga.
kameran är bra att ha med sig, man är väldigt lite på rummet, men musik och så, det mesta går at köpa på second hand för att mysa till rummen lite...
jag bor själv med toa och dush på rummet...
man kan välja att ha mat i fem dagar i veckan eller hela veckan, det underlättar med mat alla dagar, då kan man lägga ner mer tid på det vesäntliga.
kameran är bra att ha med sig, man är väldigt lite på rummet, men musik och så, det mesta går at köpa på second hand för att mysa till rummen lite...
jag bor själv med toa och dush på rummet...
FredrikArvidsson
Avslutat medlemskap
Vad ligger genomsnittsåldern på ungefär på den där utbildningen?
Jof
Avslutat medlemskap
tjena
Jag gick på skolan för några år sedan typ 10. Känndes bra men hur kul är Gotland på vinten....
Dimma, inställda bårat och flyg. En pizzeria i Hemse och ett badhus, en dassig krog. Känndes som att det inte riktigt räckte som "input" för mig riktigt alla dagar.
// jof
Jag gick på skolan för några år sedan typ 10. Känndes bra men hur kul är Gotland på vinten....
Dimma, inställda bårat och flyg. En pizzeria i Hemse och ett badhus, en dassig krog. Känndes som att det inte riktigt räckte som "input" för mig riktigt alla dagar.
// jof