Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Gotlands folkhögskola

Produkter
(logga in för att koppla)
förra året var kameran den enda jag inte fick med mig dit, pga av proppfull ryggsäck. trodde dessutom att jag skulle känna mig dum om jag kom dit med en kamera, som att jag trodde jag kunde nåt bland alla duktiga där :)
 
en kamera är ju ett måste :) det lär ju finnas tokfina miljöer att plåta där uppe.
jag packer ner bladaren och en 10D.

så nu var en resa bokad. 320 pix tror jag det gick på tur och retur.
 
jesper, förvänta dig inga typiska gotlandsmiljöer i hemse, den platsen är öns undantag verkar det som. där finns det asbesthus (eller vad de kallas, såna med gråa plattor) m.m. :) fast du kanske tänker stanna på ön lite längre?
 
verkligen ingen alls som ska resa via oskarshamn? wellwell... jag får väl resa själv då...

jag längtar redan efter att få en glimt av visbys ringmur!
 
så, då var resan bokad. nu är det på riktigt! ska bli trevligt med en utflykt till gotland. det borde vara fler här på fotosidan som ska dit, kom fram nu! :)
 
Idag fick även jag svar från Gamleby...
...jag kom inte in.


Nu sitter jag här i mitt ruttna småstad, belägen någon mil från gamleby och frågar mig själv vad satan i havet jag ska göra nu.
Jag kunde ha dödat för en fotoutbildning till hösten. Någon som kan ge ett tips på hur jag ska gå till väga för att liva upp stämningen och få lite framtidsvisioner?
 
mattias: jag upptäckte förut att det finns en massa folkhögskolor i danmark, många med fotolinjer. jag blev lite frestad att söka dit men jag är lite osäker på om jag skulle fatta vad de säger :) de har iaf inget sista ansökningsdatum där utan man kan söka fram till terminen börjar så länge det finns platser kvar. så det är inte för sent!
 
Erik: Funderar på det. Frågan är bara var. Fotoskolan i Gamleby har sommarkurser men de känns tyvärr lite för grundläggande.

Elin: Låter intressant. Har du någon webbadress dit man kan få lite mer information om saken? Men som sagt, danska är lite klurigt...
 
Gotland?

Jag har sökt deras grundkurs (två veckor), mest för att få pröva på lite svartvitt eftersom det knappt verkar finnas någon fotoutbildning av minsta dignitet som inte kräver svartvita arbetsprover...

De har även någon mindre grundläggande kurs som tydligen även innefattar färgkopiering (kanske kan vara spännande) samt en naturfotokurs på Stora Karlsö.
 
Ok. Det får jag kolla upp.

Biskops arnö skulle tydligen, enligt en andrakurselev som går där nu, gå över helt till digitalt nästa år. Man kan undra om kravet på egenhändiga kopior kommer att kvarstå isåfall.

Gamleby har ju också "tio valfria bilder i valfri teknik" på deras KY-utbildning i år.
 
Gamleby

Jasså har du fått svar från Gamleby. Jag har också sökt dit men inte fått något svar än (är det bra eller dåligt?)....usch vad nervös jag blev nu! Vill inte heller vara kvar i min småstad längre, vill ju bli fotograf!
 
Re: Gamleby

quicksilver skrev:
Jasså har du fått svar från Gamleby. Jag har också sökt dit men inte fått något svar än (är det bra eller dåligt?)....usch vad nervös jag blev nu! Vill inte heller vara kvar i min småstad längre, vill ju bli fotograf!

De skickade ut de sista kallelserna för några dagar sedan och har inte posten strulat så är det nog dessvärre lika synd om dig som mig.
Måste komma i från Västervik iallafall.

Kanske man kan hitta någon snäll fotograf som vill ha hjälp med att koka sitt morgonkaffe...

Vi får helt enkelt styra upp ett Visomintekomin-kollektiv.
 
Nu börjar jag känna mig lite nervös faktiskt, fast det är väl ingenting mot vad jag kommer vara när jag sitter här med "det läskiga kuvertet" om några veckor!

Hur många är det härifrån Fotosidan som ska dit nu då? Det finns en massa bra fåtöljer och bord längst fram i färjan, de borde vi lägga beslag på...
 
iih och nu är jag nervös. jag vet dessutom ingen annan som ska åka samma väg som jag (malmö-oskarshamn-visby)

sedan är det ju lite nervöst med alla byten mellan tåg/buss/färja iom de små marginalerna där. så om jag inte komemr fram till skolan inatt så har jag antagligen irrat bort mig själv någonstans på vägen...

men det ska bli kul att se skolan och de andra sökande! see ya!
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.