Annons

Gotlands folkhögskola

Produkter
(logga in för att koppla)
Ta du det lugnt.
Vi skulle inta ha med några bilder. Bilder till reportagekursen hade vi i ansökan tillsammans med en liten text, jag gissar att det är lika i år och att ni redan skickat det.
Jag tror att man skall försöka vara sig själv och svara så ärligt man kan.
Ta det som en kul grej och ställ inte för höga krav på dig själv.
Jag tror att de går på att få en fungerande grupp. En grupp som kan arbeta tillsammans. att man har intresse. Att man är självständig och hyfsat skötsam. Detta är bara mina vilda gissningar, men eftersom man har mycket eget arbete som ej är lärarlett både själv och i klassen så verkar det logiskt.

Jag hade en intervju med två lärare. Sedan hade vi lite bilduppgifter som vi skulle rita eller klipp o klistra eller liknande. Där var det många som blev mycket nervösa för teckningsbiten, men om de gick någonting på teckningarna har jag ingen aning om, tror inte att de vägde så där supertungt i alla fall.
Vi lekte lite lekar och gick på en guidad rundtur med lite historik o sevärdheter.

hurson helst tat lugnt och var dig själv.
wiwi
 
homeless clubkid skrev:
och angående gamleby. dom är färdiga med ansökningarna och svaren skickas ut nästa vecka.
Woho, då slipper man gå och vänta på svar så länge till. Ska bli skönt att få veta om man går vidare eller inte.

Någon som vet nåt om biskops-arnö?
 
jonas, jag fick min kallelse idag. så har du inte fått den redan behöver du nog inte vänta länge till.
 
mårten skrev:
jonas, jag fick min kallelse idag. så har du inte fått den redan behöver du nog inte vänta länge till.
Jag fick min kallelse till intervjun på biskops-arnö idag med, bara gamleby kvar nu. Vet du lite mer i detalj vad man ska göra på provdagarna?
 
nej, och det ville de inte svara på i mail heller. så det är kanske meningen att man inte ska hinna förbereda sig. men skicka du ett mail, det skadar ju inte.
hur ska du ta dig dit? det blir flyg till arlanda för min del.

och grattis! vi ses där.
 
mårten skrev:
nej, och det ville de inte svara på i mail heller. så det är kanske meningen att man inte ska hinna förbereda sig. men skicka du ett mail, det skadar ju inte.
hur ska du ta dig dit? det blir flyg till arlanda för min del.

och grattis! vi ses där.
Jag slänger iväg ett mail ändå, det skadar ju inte att prova som du säger. Tänkte prova maila några elever på skolan och fråga vad de fick göra med. Gillar inte att vara oförberedd. :)

Jag flyger från malmö till arlanda. Om flygen kommer dit samtidigt kanske vi kan ta oss till skolan på samma sätt, vore inte fel att ha nån att snacka med på vägen.

Grattis själv! :)
 
Jag kan väl dra några erfarenheter av Biskops-Arnö här också då :)

På Gotland behöver man ju inga förkunskaper i foto och det var inga fotoövningar under ansökningsdagarna.

På Biskops-Arnö är det däremot gott om fotouppgifter som ska redovisas.

När jag var där fotade vi med svartvita polaroid-dia som alla sedan tittade på gemensamt i projektor.

Uppgifterna var då bla:

Ta en gruppbild med minst 10 personer.
Fotografera ett äpple och en banan.
Ta ett porträtt i 5 olika ljus.
+ några fler som jag inte kommer ihåg.

Man skulle dessutom skriva en del.

Givetvis var det även en persolig intervju.

Det kändes ändå inte så blodigt allvarligt :)

Antagligen ser uppgifterna annorlunda ut idag (var en 7-8 år sedan jag var där)

Av en händelse hittade jag nyligen mina gamla bilder på uppgiften Äpple och Banan:

Äpple

Banan

Jag blev förövrigt antagen - men valde att tacka nej (blev även antagen till en annan skola)
 
Tack så mycket, då har jag en lite bättre uppfattning om vad man åka på där uppe.
 
och jag får inte min post förrän halv ett.. elakt mot nerverna.
jesper, sökte du biskops-arnö?
 
Det enda jag kommer ihåg av intervjun till skolan var frågan om jag inte tyckte att jag var överkvalificerad för utbildningen.


haha! Det sa dom till mig med trots att man bara hade någon mörkrumsutbildning bakom mig då men smart som man var så sa jag att "ja, jag kan lite grann men jag vill ha det på papper att jag kan det" och det köpte dom!
Jag blev första reserv och kom senare in men då hade CSN ändrat reglerna till att man bara får gå 2 år på folkhögskola från tidigare 3 år så jag blev inte beviljad något lån eftersom jag gått 2 år tidigare och kunde inte börja! Så gick det med det!
 
det slog mig just att gotlandsdagarna börjar redan i slutet av nästa vecka! när jag fick inbjudan tänkte jag att det är ju långt kvar. jag måste ju börja packa snart! :)
 
japp, tiden går undan :)
hoppas det är bra väder så vi kan vara ute och ha det bra i solen.
Är det 20.10 färjan på söndagen som gäller eller?
 
hm... på färjan eller färjeterminalen blir det väl. bara att leta efter folk som ser nervösa ut :)
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.