Annons

Globalmediapro eShop

Produkter
(logga in för att koppla)

murre58

Avslutat medlemskap
Undrar om någon vet hur ovanstående firma är att handla av.
Kvalitet på produkterna, leveranstider, kundservice , betalning, prisvärdhet m.m. Verka ha vettiga priser på en del produkter.

Mvh
Lars

Vet inget men surfade runt lite

Jag såg att de i sin lagerlista skulle ha i lager en Sigmaglugg för 224 000 SEK till både Pentax och Nikon. Verkar inte rimligt....Ytterst få produkter saknas inte i lagret oavsett pris... Lagerkostnadrna torde vara mycket höga...De måste vara hur stora som helst som firma ,men jag har aldrig hört talas om dem... Näe jag är nog ganska skeptisk intill dess motsatsen om kuranta affärer bevisats... Men som sagt man vet aldrig det kanske är ok... Jag vill veta mer om firman det finns ju ingen INFO på sajten....Varför inte?

QUOTE=murre58;1333972]Undrar om någon vet hur ovanstående firma är att handla av.
Kvalitet på produkterna, leveranstider, kundservice , betalning, prisvärdhet m.m. Verka ha vettiga priser på en del produkter.

Mvh
Lars[/QUOTE]

Globalmediapro är seriösa när det gäller att sälja produkter. Anledningen till att de är billiga är för att varorna säljs utan någon garanti.

I deras köpavtal hävdar de att de ger 12 månaders garanti.

Jag köpte en Sony HDV-kamera A1P i september 2008. I april 2009 slutade bandtransporten att fungera trots försiktig användning. Jag följde deras information om att ta kameran till ett auktoriserat Sony-reparationscenter för felsökning och huruvida felet täcktes av garantin.

Iomed kameran var köpt från Singapore (deras produkter levereras från Singapore, ej Nya Zeeland) så gällde ej garantin.

Globalmediapro skriver i sitt avtal att efter felsökning skickar man rapporten till dem, och om felet är fabrikationsfel så står de för kostnaden.

I mitt fall gjorde de inte det trots att det står i deras avtal. De vill att jag ska skicka kameran till Singapore för felsökning. Om jag skickar den till Singapore så vet jag att de kommer hävda att jag åstadkommit felet och kräva mig på pengar för frakt och felsökning för att ha konstaterat detta.

Jag kommer ej handla av dem igen.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar