Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Glapp på mitt tamron

Produkter
(logga in för att koppla)

Freddie Boy

Aktiv medlem
Mitt Tamron 17-50 2.8 glappar framtill där locket sitter, något man måste kolla upp eller går det att leva med?
-Fredrik
 
Hade samma fel, såg inget på bilderna men skickade in det, verkade vara en standardgrej kostade trots det 600:- plus frakt om jag kommer ihåg rätt.

Lycka till!
/Martin
 
Hade samma fel, såg inget på bilderna men skickade in det, verkade vara en standardgrej kostade trots det 600:- plus frakt om jag kommer ihåg rätt.

Lycka till!
/Martin

1.Vad gjordes på verkstaden?

2. 600 kr "rep-pris" verkar misstänkt billigt, knappt vad en undersökning/kontroll kostar...säker på att dom reparerat nåt?
Kan ju varit "goodwillpris" om det är "standardfel"...
 
Hej igen,

jag skickade det till

Kameraservice* * * *
Box*135*/*Kungsgatan*30*
736*23*Kungsör*
*
Tel: 0227*12740*

tog ett par dagar innan det kom i retur. Vad de gjorde vet jag inte, men min gissning är att de helt enkelt drog fast frontlinsen som lossnat något.

/Martin
 
Hurra för "nätet"

Med en mejselsats för 19 kronor på "Classe" och den utmärkta lilla instruktionsvideon reparerade jag två stycken 17-50 igår. Snabbt och enkelt! Ingen normalt händig och försiktig behöver vara rädd att försöka.

Men hur dessa skruvar kan lossna är rätt obegripligt. Trögt går de och de verkar dessutom vara "loctite-ade" med någon grön smet.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.