Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Gissningstävling

Produkter
(logga in för att koppla)
Arleklint skrev:
Nu förstår jag inte vilken du jämför med.... sorry ;)
Jag jämför pixelstorleken.

För övrigt är det väl mer intressant i canons fall att jämföra med EOS 20D storleken på pixlarna, då den har långt mycket mindre brus än 1Ds.

Senast ändrad:
Brus!

sagan skrev:
Jag jämför pixelstorleken.

För övrigt är det väl mer intressant i canons fall att jämföra med EOS 20D storleken på pixlarna, då den har långt mycket mindre brus än 1Ds.

hrm, intressant brusdiskussion. Hade ingen aning om 20D : s (brus)prestanda gentemot 1Ds.
Ovan diskuterade 2D måste ju isåfall bli en ruskig killer. Men e det ingen som har synpunkter på ett ev formatbyte till typ 30x30 eller så.

Sen, en liten reflektion. Fins det nåt canontroll här på sidan eller. Nikon släpper äntligen sin D2x, och vips så dyker 2D upp och tar hem "debatten".

Re: Brus!

uge skrev:
Sen, en liten reflektion. Fins det nåt canontroll här på sidan eller. Nikon släpper äntligen sin D2x, och vips så dyker 2D upp och tar hem "debatten".
Det måste vara Janne i så fall, det var han som kom med nyheten om 2D ;-)
Arleklint skrev:
OT

Kim: Om jag svarar dig kl 16.10, så är det osnyggt av dig att helt ändra om ditt inlägg kl 16.15.

Ett förslag från mig: http://www.fotosidan.se/forum/showthread.php?threadid=27793#post299151
Du kan läsa mitt svar i tråden.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar