Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Gissningstävling
- Trådstartare Arleklint
- Start datum
sagan
Avslutat medlemskap
Då kan de ju lika gärna skrota D2H.Nikonfan skrev:
Yepp Janne, utan tvekan, de kommer knäcka Mark II's 8,5 ;-)
macmolarin
Aktiv medlem
8,4
8,4
JFET
1,5
D4f
8,4
JFET
1,5
D4f
Arleklint
Aktiv medlem
Kim: Vilket ju faktisk gör det troligt att Linus har rätt. Rykten har ju faktiskt sagt att den skall vara snabbare och mer högupplöst än vad Canon har.
Inget hindrar ju att Nikon ersätter även D2H i denna nya modell.
Ryktena om namnet D3 syftar väl just på detta att den skall täcka in BÅDE X och H modellerna.
Inget hindrar ju att Nikon ersätter även D2H i denna nya modell.
Ryktena om namnet D3 syftar väl just på detta att den skall täcka in BÅDE X och H modellerna.
sagan
Avslutat medlemskap
Jag har inte sagt att han fel, bara att det gör D2H överflödig.Arleklint skrev:
Kim: Vilket ju faktisk gör det troligt att Linus har rätt.
Sånna rykten hör man ju hela tiden (sedan år tillbax)...från alla möjliga håll, inget nytt direkt.Arleklint skrev:
Rykten har ju faktiskt sagt att den skall vara snabbare och mer högupplöst än vad Canon har.
Det ryktades bl.a. om en Nikon Foveon-sensor kamera med 15mp och fullstor senor för mer än ett år sedan...rena fantasierna förstås.
Senast ändrad:
Nikonfan
Aktiv medlem
Nah, D3 kommer nog vara fullformat, svaret på 1Ds .. D2X kommer vara nya D2H, för att smäcka 1D Mark II på fingrarna.
D3 kommer säkerligen ligga kring 15-18MP, vilket inte lär vara omöjligt då Kodak's ligger kring 14, med en max hastighet på 3b/s.
Om jag har rätt på detta med får någon bjussa på en öl, det är ett som är säkert.
(Edit: Vill någon bjussa på Sigma 120-300 så är det helt ok.)
D3 kommer säkerligen ligga kring 15-18MP, vilket inte lär vara omöjligt då Kodak's ligger kring 14, med en max hastighet på 3b/s.
Om jag har rätt på detta med får någon bjussa på en öl, det är ett som är säkert.
(Edit: Vill någon bjussa på Sigma 120-300 så är det helt ok.)
sagan
Avslutat medlemskap
Mer logiskt om den hette D3H då...tycker jag iaf.Nikonfan skrev:
Nah, D3 kommer nog vara fullformat, svaret på 1Ds .. D2X kommer vara nya D2H, för att smäcka 1D Mark II på fingrarna.
Arleklint
Aktiv medlem
sagan skrev:
Sånna rykten hör man ju hela tiden (sedan år tillbax)...från alla möjliga håll, inget nytt direkt.
Det ryktades bl.a. om en Nikon Foveon-sensor kamera med 15mp och fullstor senor för mer än ett år sedan...rena fantasierna förstås.
Naturligtvis är rykten rykten, men rykten brukar ha ett uns sanning i sig
sagan
Avslutat medlemskap
Ibland stämmer det väldigt bra, ibland inte alls.Arleklint skrev:
Naturligtvis är rykten rykten, men rykten brukar ha ett uns sanning i sig
Oerhört svårt att veta/gissa innan.
AndersGbg
Aktiv medlem
Arleklint skrev:
Jag undrar hur kul Nikon har haft när man följt forumen senaste tiden
Ja, eller alla som har undertecknat NDA:s och bara sitter och trycker på alla fakta...
Känns dock som om de flesta rykten börjar säga samma sak nu så det är väl bara småsaker som kan skilja från sanningen. Två saker ska bli jäkligt kul att få veta:
1. Sensortillverkare. Nikon själv eller nån annan? Och i så fall vem.
2. Sensorstorlek. Är D2X FF kommer jag att avbeställa mitt 17-55 DX-objektiv snabbare än nån kan säga "lättviktsoptik"...
Visar inte Nikon att man tror på DX-formatet nu är det ingen som helst idé att investera i det för framtiden.
Helgesson
Aktiv medlem
1 tillräckligt!Arleklint skrev:
Om vi antar att Nikon, enligt alla rykten, de närmaste dagarna släpper info om en ersättare för D1X
Låt oss gissa vad som kommer gälla för den.
1) Upplösning i pixlar?
2) Antal bilder per sek?
3) Typ av sensor (teknik)?
4) Storlek på sensor (crop)?
5) Namn på modellen?
Den som gissar rätt på alla frågor får en bildkommentar som pris från alla andra som deltagit i gissningstävlingen.
2 tillräckligt!
3 Nasa 3.6
4 Big as hell!
5 destroyer 2004
4
Dadigan
Avslutat medlemskap
jag gissar på följande: http://www.iversenfoto.dk/nikond2x.pdf
uge
Aktiv medlem
Jag gissar....
Typ styvt 12 mp med 5fps och sådär 15 i buffer, sen kan man ju alltid leka med tanken på ett "pressläge" där man så att säga krymper sensorn och att den då levererar knappt 7 Mp men då till priset av 2x "förlängningsfaktor. Tja, eller så kan man ju alltid vänta tills imorgon och läsa att att det nu e snömos i huset...
eller e jag sent ute nu! Hafe hoppats på aplåder och bira....
Typ styvt 12 mp med 5fps och sådär 15 i buffer, sen kan man ju alltid leka med tanken på ett "pressläge" där man så att säga krymper sensorn och att den då levererar knappt 7 Mp men då till priset av 2x "förlängningsfaktor. Tja, eller så kan man ju alltid vänta tills imorgon och läsa att att det nu e snömos i huset...
eller e jag sent ute nu! Hafe hoppats på aplåder och bira....