Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Gissa motivet igen

Produkter
(logga in för att koppla)
Jag har tittat lite på bilder tidigare i det här forumet och jag inser allt mer att det här inte är min starka sida. Får fundera lite. Säkert någon annan som direkt ser vad det är. :)

Tack förresten för CAD-förklaringen.
Minns att det på 70-talet klagades på att arkitekter inte kunde rita längre. Ströyer, som tecknade små lustigheter i DN på den tiden, antog att husen skulle komma att se ut ungefär så här i framtiden - dvs. nu. (Turning Torso - ett ex? :) )
Sorry about OT.

Bilagor

• arkitektur.jpg
    arkitektur.jpg
    46 KB · Visningar: 149
gitte edelman skrev:
Starka sida?
I den här tråden visar vi vår svaga, humana, sida! Välkommen till tomtegänget - dumsnutar är vi allihopa!

Vad bra då. Tackar. Ni har nu en dumtnut och tomte till.. :)
Snygg bild förresten. Du har fångat solen på ett bra sätt. Ser verkligen hur den värmer.

För att gissa vidare på Pers bild: Jag har ingen aning.

Jag tycker vi röstar för att Per ger oss en ledtråd.
(Glad att du uppskattar min icke-CAD ritning. Kanske värt att rita in solceller på kåken? :) )

Jag är inte bördig i norrland. Även i Stockholmska söderförorter används plättjärn.

Cykel gick bort p.g.a. gjutjärnet som aldrig slagit riktigt som cykelmaterial. ;-)

Jag skulle kunna gissa på alla deras produkter men det känns lite som att fuska.

Frågan uppstår då "plättar" norrut är betydligt större (väldigt lik söderns pannkaka) än det man kan göra i plättjärn (eller plättlagg som det heter hemma) och således tillverkas annorlunda.
Hur som käns det väl lite som att jag har gett bort det hela och plättjärnet är nog tillräckligt nära för att medge rättsvararens privilegier.

Helt korrekt svar hade naturligtvis varit "lök och rotfrukter i en stekpanna".

Bilagor

• stekpanna1.jpg
    stekpanna1.jpg
    22.8 KB · Visningar: 209
jag skulle nog allt beskriva det som ett 'tunnväggigt gråjärnsgjutgods med fina godsytor' - men jag missade ju vegetabilierna, förstås...

('Plättar' är förresten supersized i Finland med. 'Pannkaka' är bara det man kallar 'ugnspannkaka' i Sverige...)

Jag tycker nog "tunnväggigt gråjärnsgjutgods med fina godsytor" är lite för allmänt hållet för att räknas som ett fullvärdigt svar. Men du får reda ut det med nuvarande bilduppläggaren :)

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar