Annons

Gissa motivet igen

Produkter
(logga in för att koppla)
Det var så lätt alltså.

Varsågod Roger, nästa.

Det här var f.ö. ett seriöst försök av mig att ge mig ut och fota lite av varje att ha som gissa-motivet-bilder, istället för att alltid rota i arkiven. Ett uppdykande lok passade ju bra som gåt-bild. Men tro fan int att han skulle till att tuta just som jag skulle trycka av, så det blev mest skit av bilden ändå.
Jag ska nog hålla mig till natur, den skräms i alla fall inte.
 

Bilagor

  • k4.jpg
    k4.jpg
    44.8 KB · Visningar: 120
hehe, gissar att fotografen hoppade högt där han stod bara några meter ifrån ett tutande lok.

Ok, här kommer nästa:
 

Bilagor

  • gissa1.jpg
    gissa1.jpg
    47.2 KB · Visningar: 112
skrinnare skrev:
Men tro fan int att han skulle till att tuta just som jag skulle trycka av, så det blev mest skit av bilden ändå.

Slår vad om att lokförarn gjorde det för att skrämmas. (Dom har ett märkvärdigt sinne för humor, lokförarna...)
- betyder tåg kommer och kan vara en allmän varning för att varna personer på spåret (tex. du?)
.- betyder lägg om växeln
-- betyder samtal önskas
. betyder uppfattat

Du får ta med en egen tuta nästa gång och svara! ;)
 
jomenvisst ;)

Edit: trädsorten har jag dock inte en susning om.
 

Bilagor

  • gissa1c.jpg
    gissa1c.jpg
    41.9 KB · Visningar: 103
gitte edelman skrev:
Slår vad om att lokförarn gjorde det för att skrämmas. (Dom har ett märkvärdigt sinne för humor, lokförarna...)
- betyder tåg kommer och kan vara en allmän varning för att varna personer på spåret (tex. du?)
.- betyder lägg om växeln
-- betyder samtal önskas
. betyder uppfattat

Du får ta med en egen tuta nästa gång och svara! ;)
Nejdå, jag stog på en väg, så jag tror inte det var mej det gällde. Men det var ett mycket effektivt sätt att simulera resultaten från min gamla digitalkompaktkamera, dvs bilden tas en halvsekund sent och blir skakningsoskarp.
 
Inga köksfläktar eller -ventiler.

I Europa används prylen flitigare i de varma länderna kring medelhavet.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.