ANNONS
Annons

Gissa motivet igen

Produkter
(logga in för att koppla)
På grund av en hårddiskkrasch (eller om det är bootsektorn) så kan jag inte starta min dator där jag har bilden. Jag får lämna över till någon annan. Men svaret på bilden är St. Stephens tower eller Big Ben som den är mest känd som. Jag hoppas att jag kan rädda data från disken, det finns en del som jag inte kört backup på.
Fick plocka fram min gamla laptop med win98 och 800x600, segt som sirap var ordet, gahhh den åker tillbaka i väskan bums.

Frivillig får ta över.

/Ove (som blev såååååååå trött)

Vevo skrev:
På grund av en hårddiskkrasch (eller om det är bootsektorn) så kan jag inte starta min dator där jag har bilden.

Så sorgligt. Jag beklagar.

Som en liten tröst(?) lägger jag ut en bild.
Vad är det här?

Bilagor

• ggm.jpg
    ggm.jpg
    27.9 KB · Visningar: 136
Vevo skrev:
Men svaret på bilden är St. Stephens tower eller Big Ben som den är mest känd som.

Ledsen att vara en pedantisk besserwisser, men tornet heter bara The Clock Tower. (Det är den stora klockan, The Great Bell, som bär smeknamnet 'Big Ben'.)
St. Stephen's Tower är ett annat, klocklöst, torn på Palace of Westminster.

För att gissa på Lasses motiv behöver jag en ledtråd till. Det var väldigt mojängigt!

gitte edelman skrev:
Ledsen att vara en pedantisk besserwisser, men tornet heter bara The Clock Tower. (Det är den stora klockan, The Great Bell, som bär smeknamnet 'Big Ben'.)
St. Stephen's Tower är ett annat, klocklöst, torn på Palace of Westminster.
I stand corrected ;0)
Jo att det var den stora klockan som kallas för Big Ben det visste jag. Men att jag på kuppen blivit lurad att The Clock Tower (som jag visste att den kallas för) heter St. Stephen's Tower det var illa. Jag får smiska upp den stackare som lurat i mig denna felaktighet (som jag levt med i måååånga år)

Här kan den intresserade läsa mer...

Okidoke!
Här komer nästa gåta.
Frågan är: vad tillverkas här?

(Sorry, Vevo! Hoppas det inte blir skilsmässa som resultat av mitt besserwissande! Smiska inte för hårt... :/ )

Katt-tillverkning? (Antar att den lilla grejen till höger skulle vara den ena parten i processen :)

Nej, inte katt-tillverkning, men vi är inom den organiska världen.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar