Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Gissa motivet igen

Produkter
(logga in för att koppla)
Inget rätt ännu!
Liten ledtråd: De flesta av mina bildgåtor som jag visar är på lite äldre saker/prylar, denna är från början av 70-talet.
 
Ledtråd 3: Tillverkades mellan 1972 och 1977 och modellnamnet består av 4 tecken.
I Sia's video till låten "Breathe Me" har dom arbetat med en liknande sak (fast lite nyare).

...nu får ni surfa lite så löser ni det här lätt!
 
Va det inte den videon där det var med en väldans massa polaroidbilder? Kan det vara någon polaroidkameramodell? Snabb sökning på internet säger att det fanns en polaroidkamera som hette sx70 som började tillverkas 72. Wild shot men en gissning ;)
 
Tunnelbanevagn 2025 stämmer åtminstonde på tillverkningsår och fyra tecken men?????
 
Senast ändrad:
Nu är jag här igen....
Johan högg den!...Polaroid SX70
För att göra videon tog dom 2500 polaroider om jag inte minns helt fel.
 

Bilagor

  • p2.jpg
    p2.jpg
    38.6 KB · Visningar: 136
;) Det va ju inte meningen. Denna tråden har ju jag lovat mig att inte använda. Verkar lite långdragen såhär efter 900+ sidor.

Men här är mitt bidrag. Har inte följt tråden så jag har ingen koll på svårighetsgrad osv. Antar att det är ganska enkelt.
 

Bilagor

  • 1.jpg
    1.jpg
    20.7 KB · Visningar: 128
mörkrumstimer?

(vaddå? inte använda tråden för att den är så lång? 14.158 inlägg kan väl inte ha fel?! det här är en alldeles utmärkt meningslös tråd!)
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.