Advertisement
Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Gissa motivet igen

Produkter
(logga in för att koppla)
bEPH skrev:
Jomenvisst hade jag rätt, det verkar som om utbildningen här på fotosidan inte sitter som den ska, kanske det beror på den opedagodiska läraren som får upprepa sig:)

Bara glad att det inte var fusk då! Phew! (*torkar svetten ur pannan*)
Det vore ju förfärligt om det försiggick fula tricks och knep här i tråden!
Kolla på folks egna sidor! Fattas bara!

(Jodå, nu vet jag hur det är med valnötter. OCH att höljet till muskotnöten heter 'mace', eller 'muskotblomma'...)

Ibland kan man få ögat att lura hjärnan...
Jag tror/vet att många här på fs har kommit i kontakt med denna sak.

...och nu när Björn å Birgitta har rett ut ett och annat så kan vi kanske sova på saken...å ses i morgon igen.

God natt vänner!

Bilagor

• q3.jpg
    q3.jpg
    27 KB · Visningar: 137
Inget rätt ännu!
För att ringa in det lite: En sökning här i forumet med exakt namn på den här saken gav 13 träffar, en sökning med del av namnet gav 282 träffar....om det hjälper?

"Dom största och längsta med ABU från Svängsta" kommer man ju ihåg från sin ungdom...med det är det inte.
Jag måste alltid (numera) ha 6 st av det här för att allt skall fungera...

Plast är det!

Nejdå, såna möjligheter har jag tyvärr inte :) Det var antalet sex i din senaste ledtråd som satte mig på spåret. Och att det såg ut att vara en mekanism för att låsa fast saker som vickas på plats.

Innan dess hade jag kontrollräknat antalet träffar på bl a tvålhållare :)

Lite kul fenomen att man nästan sitter och blir lite småförbannad på sig själv när man inte kommer på vad saker i den här tråden föreställer.

Någon annan får ladda upp ny bild, själv skall jag på bio.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar