ANNONS
Annons

Gissa motivet igen

Produkter
(logga in för att koppla)
Javisst är det det! Stor som tusan (fyllde en järnvägsvagn).
(Vad ryssarna sa var två ord, egentligen: 'Eta bui', lät det som. 'Eta' betyder 'det här är', men hur dom stavar 'bui' vet jag inte. Vi tyckte det lät kul i alla fall.)
Har tyvärr inte större bild på skrället än som så. :(

Bilagor

• eta bui.jpg
    eta bui.jpg
    44.8 KB · Visningar: 116
PS. För den som inte vet varför Hartlepoolarna kallas 'monkey-hangers' kan jag meddela att det är en legend som säger att det efter ett skeppsbrott simmade iland en apa i sjömansdräkt i Hartlepool. Man förstod inte vad den tjattrade om, så man trodde att det var en fransman och hängde honom som misstänkt för spionage.
Historien är inte sann (kommer från en sång), men Hartlepoolarna har tagit apan till maskot och de valde faktiskt sin ap-maskot (dvs. killen som var utklädd till apa på deras fotbollsmatcher) till borgmästare för nåt år sedan.
Jag såg idag flera segelbåtar i hamnen som hade apor hängda i riggen. :)
(Off-topic igen, sorry...)

God morgon! Och Jippi!!

Men någon frivillig måste ta över stafettpinnen, jag skall iväg och hålla kurs nu, och kommer att vara borta några timmar.

OK. Då tar vi den här.

En lite annorlunda vinkling den här gången. Hela bilden visas från början. Det blir inte mer.

Frågan är vad är kamerahuset för något egentligen???

PS. Jag har gjort bilden som ett inlägg i debatten om hur nästa Nikon-modell kommer att se ut.

Bilagor

• d200.jpg
    d200.jpg
    13.7 KB · Visningar: 120
Jo. Det är sten. Men vad används den till. Objektivet slutar vid den kromade ringen. Resten ser ut så här. (Utom knapparna då) Men vad är det?

Stengrunkan har ett speciellt användningsområde.

Rätt Magnus. En ljusstake är det. Tillverkad av svart diabas från Glimåkra i norra Skåne.

Vad en Canon-glugg gör på ett Nikonhus?

Du har uppenbart inte följt tråden (här under långa trådar för övrigt) om hur nästa Nikon kommer att se ut.

Det har spekulerats i retrostuk och samarbete med Canon. Därför kom denna bild till. Kolla i mitt album 4 Fun, så får du mer info.

Din tur Magnus. Kör så det ryker!

PS Modellbeteckningen blir inte D200, utan D2000BC ryktas det :)

Bilagor

• img_1464.jpg
    img_1464.jpg
    9.3 KB · Visningar: 96
ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar