Annons

Gissa motivet igen

Produkter
(logga in för att koppla)
Varken golvbrunn, ståltrappa eller segelbåtsdurk.

Materialet stämmer dock. Metall. (Golvbrunn är kanske i rätt härad ändå)
 
Jag tänkte sova lite nu, men är tillbaka i morgon bitti (eller förmiddag).

TIPS: Gisseprylen har anknytning till vatten.

Godnatt.
 
Nån sjuttons lucka vid vatten är det förstås. Avlopp, inlopp, utlopp...? Brygga, kaj, lastlucka på fartyg...?
Äh, jag drar luckan över huvet och ger upp för idag. Godnatt!
(Gillar f.ö. texten ner på sidan: 'This thread has more than 15 replies. Click here to review the whole thread.' Är det nån som har försökt - och överlevt?)
:)
 
gitte edelman skrev:

(Gillar f.ö. texten ner på sidan: 'This thread has more than 15 replies. Click here to review the whole thread.' Är det nån som har försökt - och överlevt?)
:)

Givetvis, det går ju inte att motstå frestelsen. Tyvärr är det så tråkigt att man bara kommer till första sidan.

ON topic då... ett brunnslock ute på en gata kanske?
 
Äh, jag trodde ju jag hade sagt brunnslock, men jag sa visst golvbrunn i stället. Menade förstås en utomhusgrej. Gatubrunn heter det visst.
(Mera off-topic: Finns statyn fortfarande i Sthlm - den med gubben som kommer upp ur en så'n lucka? Den var visst någonstans vid Berns. Har ett foto av en sådan från 70-/tidigt 80-tal...)
 
Välkommen till Gissa motivet, Roger.

Alltid kul med nya ansikten (även om du inte lagt upp något foto på din sida ännu)

Nu till saken: Nej!!! Inget lock eller reningspryl.


OK Här kommer en lite större bild.
 

Bilagor

  • img_1026_2.jpg
    img_1026_2.jpg
    6.5 KB · Visningar: 139
Tack, tack. Kul att känna sig välkommen. Jag har just hittat den här sidan och håller så smått på och bekantar mig med uppträdandekoden och jargongen.

Någon bild på mig lär det inte dyka upp i brådrasket då jag avskyr att vara med på bild. Jag tar dem ist ;-)

Nå, jag tycker mig känna igen mönstret på bilden men kan inte riktigt placera den men en ny gissning kan jag alltid komma med.

En sådan där liten skylt som pekar ut rikning, avstånd samt typ av brunn eller ventil?
 
Korrekt. En skylt med riktning och avstånd till en brunn med en avstängningsventil för dricksvatten.

Din tur Roger. Lägg ut en ny bild och känn dig välkommen i hetluften.
 

Bilagor

  • img_1026_3.jpg
    img_1026_3.jpg
    19.6 KB · Visningar: 135
Tänkte inte på att jag skulle få ta över stafettpinnen... Efter ett anfall av akut brist på inspiration så såg jag denna.

De flesta av er har nog en liknande i närheten. Lite elak kanske då man normalt inte ser den så ofta men inspirationsbrist som sagt..
 

Bilagor

  • 13.jpg
    13.jpg
    12.8 KB · Visningar: 86
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.