ANNONS
Annons

Gissa motivet igen

Produkter
(logga in för att koppla)
Flygplan?
Shinkansen?


('Big Lamp' är ölsorten jag häller i mig - på torsdagar... Det brukar bli en pint X 2. Så också idag. Fast jag prövade faktiskt 'Five Bridges' först. Dom har alltid nya gästöl att prova på.
Typisk kvinna, förresten, Anders! Du är nog den första som sagt det om/till mig!! Nån gång ska ju va' den första, förstås. He, he.)
 
Okidoke. Här nåt för nattugglor!
Det är halvcirkeln uppe till höger i bilden jag efterfrågar. Resten är bara miljöbeskrivning sas.
 

Bilagor

  • mysko.jpg
    mysko.jpg
    37.3 KB · Visningar: 126
Ja, nog var den 'mysko' alltid. Ser dock ut som någon porslinsgrej, en blomma eller något. Det där gråa till vänster är en kanelbulle avgjuten i cement.
 
Cement var rätt. Kanelbulle - osäkert.
Grejen till höger är inte blomma eller porslinsgrej.

Hm, lite sent.
Knyter mig, men återkommer i morgon 10-tiden svensk tid. Bara att grubbla på, Merrick, så kommer lösningen säkert före gryningen!
Godnatt!
 
Jag känner att jag är mycket nära sanningen just nu. Jag vågar dock ej yttra mej riktigt ännu. Återkommer.
 
Jag tycker mig se vad det är men jag vet inte vad det heter.
Va folk sover länge.
Tror man drar ut och drar upp en fisk.
-Anders
 
Ursäkta att jag sov så länge. Var uppe i 4-snåret för att vinka av folk som skulle med flyget...sen var det skönt att dra täcket över nosen igen.

Dörrkläpp, fisk, gardin? Inget napp!
 
(För ev. ny tittare: det är alltså grejen till höger jag frågar efter.)
Nej, inte utsmyckning. Många skulle vidhålla motsatsen.
Sjön var nära, men, nej, inte dito häst.
 
Tada! En duva var det, ja!
(Bilden är fortfarande en detalj av en större bild - måste säga att jag är ganska nöjd med kvalitén på vad man får ut av ett sådant frihandsskott... Rörelseoskärpa på duvan, förstås, men inte mycket pixlar. Ett scannat dia hade inte tålt sådan förstoring, enl. min erfarenhet.)
 

Bilagor

  • hela duvan.jpg
    hela duvan.jpg
    29.6 KB · Visningar: 112
Senast ändrad:
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.