Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Gissa motivet igen

Produkter
(logga in för att koppla)
Sitt inte uppe och vänta.
Jag blir sen.
Så ni kan ju hålla på med lite lättare bilder nu när jag är borta.
Näää skojar bara.
Mvh/-Anders
 
Ja, det var tyst på puben i kväll. Bara Angie som bad nån stammis dra åt skogen, Arthur som hasade in och klagade på vädret och en kolbrasa (i juli!) som höll på att falna.
Men vi är, som alltid, glada och käcka ändå och muntrar upp oss med en bild i kategorin 'folklig humor'.
(Platsen är åter Staithes, men det har eg. ingen betydelse - annat än vad språket anbelangar. Men det ska väl inte bjuda på några problem.)
Vad är alltså detta? >>>>
 

Bilagor

  • mike kelly.jpg
    mike kelly.jpg
    36.9 KB · Visningar: 143
'text' är rätt så långt ;)
Men vad är den skriven på?
Det ska ju vara lite roligt i alla fall...
(Kan säga, som ledtråd, att det inte fanns sådana när jag var liten, för ett halvt sekel sedan.)

(Bra att du klarade pubkvällen utan nästadagsgråt, Anders. Dom stänger ju inte kl. 11 däruppe... Min pub här stänger kl. 11, men med alla tappra gäster inuti. Bäst att gå vid stängningsdags - om man vill komma hem alls!)
 
Sorgliga nyheter strömmar in från London, men vi är som sagt vid gott mod och koncentrerar oss på trivia här. De små oförargligheterna har också sin plats!

Här bild 2 - större denna gång.
 

Bilagor

  • större.jpg
    större.jpg
    28.2 KB · Visningar: 87
Det är ju tur att jag har för vana att tala för mig själv...
Den i texten omnämnda 'Kelly' tycks vara en figur med underliga, eller ska vi säga okonventionella, matvanor... :)
 
Här rör det sig om väl smälta pizzor - om några. Mest är det nog väl begagnad 'Canidae' eller 'Anameat' och en och annan väl cirkulerad korv man finner i Kelly's frukostbar...
 
Fortsätt prata med dig själv Gitte.
Så kanske du löser bildgåtan.
För mig är det helt tomt..hallå..hallå.
Nothing,
Ettor och nollor.,hos mig är det bara nollor.
Mvh/-Anders
 
He, he. Speaking in the large ivory phone!
Ja, ett björndass var det inte, men för tusan - du får rätt, Tusse! Det var ett sk. 'hunddass'.
(Jag måste fixa till lite käk. Men inte pizza. Kanske lite pasta i stället...)

Hallå, vaknat till igen Anders? Blev sent igår? Du drack väl inte för mycket bara...:)
 

Bilagor

  • breakfast room.jpg
    breakfast room.jpg
    42.6 KB · Visningar: 89
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.