ANNONS
Annons

Gissa motivet igen

Produkter
(logga in för att koppla)
En annan del av motivet ger en ledtråd till åldern på grejen, som var vanlig förr enligt kunglig förordning.
 

Bilagor

  • crw_7010.jpg
    crw_7010.jpg
    20.3 KB · Visningar: 125
Man tackar, ursäkta dröjesmålet (var ju tvungen att sova lite också. Lite svårare den här gången då.
 

Bilagor

  • foto.jpg
    foto.jpg
    26 KB · Visningar: 94
Snyggt!
Silja någonting... (En av Åbo-burkarna)
Säg inte att du jobbar/-t på nån av dom? (Dom ser alla lika ut för mitt otränade öga...) :D
 

Bilagor

  • silja line.jpg
    silja line.jpg
    39.2 KB · Visningar: 166
Jo, det var Silja Europa. Jag har åkt den till leda. :) Så nu är det min tur att rota fram nåt att visa. Just a moment please :)
 
He, he - det var visst Europa...
Bilden tagen vid Åbo inloppet, från Beckholmsstranden. (Jag var på jakt efter rester av den gamla bryggan där, men det var bara ett par ynka pålstumpar kvar...)
 

Bilagor

  • europa.jpg
    europa.jpg
    17.3 KB · Visningar: 157
gitte edelman skrev:
He, he - det var visst Europa...
Bilden tagen vid Åbo inloppet, från Beckholmsstranden. (Jag var på jakt efter rester av den gamla bryggan där, men det var bara ett par ynka pålstumpar kvar...)

Jag har aldrig sett var den gamla bryggan ligger. Ligger den i anslutning till slottet?
 
Emeleus skrev:
Jag har aldrig sett var den gamla bryggan ligger. Ligger den i anslutning till slottet?

Nope. Slottet ligger på 'fastlandet' (i bakgrunden på bilden ovan). Beckholmen är den lilla pittoreska villabebyggelsen du passerar på höger hand just innan du anlöper hamnen. (Det var det f.d. lotssamhället.)
Invid Beckholmen, i viken på Hirvensalo, ligger också ASS - Airisto Segelssällskap med sin fina vita restaurangbyggnad med snickarglädje. Du kan ha sett ljusen därifrån på kvällen.
Du ser resterna av den gamla lotsbryggan i nedredelen av bilden också. Inget imponerande bygge, men antar att det var där lotsarna hoppade på och av. Minns att den stod kvar när jag var där sist - för ca 28 år sedan. ;)
Mvh
/Gitte
 
Intressant att läsa om gamla bryggan. Tackför din ionformation.

Ingen brevlåda dock. Man tror ju alltid att det ska vara enkelt att gissa. Lätt att säga med facit på hand :)).
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.