Annons

Gissa motivet igen

Produkter
(logga in för att koppla)
Var så förvirrad av det där med att de flesta inte använder den hemma... Tänkte inte på tvättstugor, förstås! (Tänkte på kemtvätt o industritvätt o dyl.)
(Förresten, ni anar inte hur mycket jag längtar efter ett TORKSKÅP! Okänt fenomen i UK. Jag ogillar torktumlare...)

Ska se om jag har någon bild. Det blir grävning medelst sprängning här!
 
gitte edelman skrev:
Var så förvirrad av det där med att de flesta inte använder den hemma... Tänkte inte på tvättstugor, förstås! (Tänkte på kemtvätt o industritvätt o dyl.)
(Förresten, ni anar inte hur mycket jag längtar efter ett TORKSKÅP! Okänt fenomen i UK. Jag ogillar torktumlare...)

Ska se om jag har någon bild. Det blir grävning medelst sprängning här!

jag blir så glad när jag kan förvirra någon lite....
 
Ja, den här gick visst sönder lite vid sprängningen, he, he.
Kanske det är en repris? Minns inte. Det är bara att leta bakåt några hundra sidor. :)

Ledtråd: Återfinns ofta i en miljö som vi besökt nyligen.

(Lasse, jag är lätt förvirrad, eller heter det lätt att förvirra. Speciellt efter ett glas vin eller två...)
 

Bilagor

  • en repris kanske.jpg
    en repris kanske.jpg
    35.9 KB · Visningar: 115
Det är liksom en sak. Utsidan först - och sen är det då insidan.
Nope, ingen skål. Mera skal, kanske.

VI - ja, vi här på den här tråden. (Jag talar bildligt.) Tex. du och jag - det verkar inte vara så många fler som är vakna.
 
Vi har varit tex. i Afrika och sett en elefant. Vi har varit i någon slags pistolutställningslokal och sett, hör och häpna, en pistol och så har vi varit i en tvättstuga.

(Knäskal hade varit lite rätt - fast på fel plats.)
 
jag tror faktiskt detta är en repris, men kan inte för mitt liv komma ihåg svaret...:)

*tänker så det knakar*
 
Du ser att det är ett slags skal.
Nu gäller det bara att fundera på var denna trasiga bit kan ha förekommit. I Afrika, i en pistolutställningslokal eller i en tvättstuga!
 
Jag tror också att det är en repris. Kanske den har varit en sväng till yttre rymden (via Mars) och kommit tillbaka bakvänd?!
 
Nope inte korvskinnsfossil.
Nope inte snäckskal - fast den ligger bland dylika.

F.Ö:
Det hör till ett civiliserat liv att inkonsumera 1-2 glas vin per dag.
Men jag har faktiskt varit på isländsk kurs och där bjöds det på både vin OCH brännivin (för att uttalet skulle gå lättare). Bara ett litet glas. (Bra för min hosta som jag fick av min hemska förkylning här i helgen...)
 
gitte edelman skrev:

F.Ö:
Det hör till ett civiliserat liv att inkonsumera 1-2 glas vin per dag.
Men jag har faktiskt varit på isländsk kurs och där bjöds det på både vin OCH brännivin (för att uttalet skulle gå lättare). Bara ett litet glas. (Bra för min hosta som jag fick av min hemska förkylning här i helgen...)

Försvar och förnekelse........:)
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.