Annons

Gissa motivet igen

Produkter
(logga in för att koppla)
Ja det står ju 'ugn' (uuni) där, så du har väl varit på stugan och bestämt var 'skåpet' ska stå. Om det är bastu-ugnen eller spiselugnen får man undra.
Eftersom AlfaGTV har gissat på bastun så får jag väl hålla mig till KÖKSregionerna då. (How appropriate!)

(Vad hände med din 'high and weiss' propeller? Det var en attans fart på den. Jag hann bara knacka ned tre bokstäver innan den surrade iväg.)
 
Okok, det var lite för lätt... men det är ingelunda köket på stugan (som jag inte har) uta mitt kök just nu... :-( De skall vara färdigt om några dagar... tills dess är det pizzataxi som gäller. Vilket iofs är kul :). Men jo, Birgitta bångade rätt!
 

Bilagor

  • 7.jpg
    7.jpg
    43.9 KB · Visningar: 92
Här kommer en icke-köksbild.
Det är två element i bilden. Det viktigaste är det längst till vänster.
(Ha, den borde vara tillräckligt svår för att tillåta mig att koka en kopp espresso i alla fall.)
 

Bilagor

  • försök inte fuska!.jpg
    försök inte fuska!.jpg
    27.8 KB · Visningar: 85
av någon anledning får jag associationer till ett stall...sadel?

vilda gissningar som vanligt......

eller en gammal kvarn kanske, men vad är det som....ähhh
 
Du närmar dig! Elementen är ju traditionellt sett fyra, så det kan inte vara så svårt att gissa när stallet var fel.
Sanningen hägrar vid horisonten!
 
(Ja, ledtråden var väl lite för avslöjande. Är fortfarande nöjd över att ha fått addera ett nytt skällsord till min vokabulär; 'albinostruts'. Som tex. i: 'Vad är det du gapar om, din gamla albinostruts?!')

Gissar på:
Trädocka?
Nalle?
En samling pumpor?
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.