Annons

Gissa motivet igen

Produkter
(logga in för att koppla)
AnWi skrev:
Det där får du gärna förklara för en som inget fattar...

Sorry, 'Joke Alert'! :I

(Jag är urusel på svenska slott - annars skulle jag gissat flitigt.
Kan förstås gissa Kina Slott (på Drottningholm) bara för att följa trådformatet. (Jag är dålig på att hålla mig till format, ursäkta...)
 
gitte edelman skrev:
Sorry, 'Joke Alert'! :I

(Jag är urusel på svenska slott - annars skulle jag gissat flitigt.
Kan förstås gissa Kina Slott (på Drottningholm) bara för att följa trådformatet. (Jag är dålig på att hålla mig till format, ursäkta...)

Det är du inte ensam om. Ändå bor jag i detta land. Du tog väl det inte som kritik? Jag ville bara förstå ditt skämt.

Letade på nätet och gissar på Kulla Gunnarstorps Slott vid Helsingborg
 
AnWi skrev:
Det är du inte ensam om. Ändå bor jag i detta land. Du tog väl det inte som kritik? Jag ville bara förstå ditt skämt.

Letade på nätet och gissar på Kulla Gunnarstorps Slott vid Helsingborg

Nejdå, nejdå. Skämtar man får man räkna med både det och det andra... Är mest orolig att reta upp folk som håller sig tråden och tycker den är lång nog utan mina dumma inlägg.
Trodde bara att Gripsholm låg i Mariefred. Två sidor av samma mynt, sas.
Men är inte Gripsholm typ 'bulligt' med små hattar på? Spiran på bilden var så väldigt lång.
(Stadshuset i Sthlm var väl en bottengissning - typ 'illerbur', som jag en gång framkastade på vad som visade sig vara ölflaskor. Stadshuset är ju både senare och kantigare än den där krokanen.)

Kulla Gunnarstorp (svårt att uttala utan att göra bort sig!) har jag aldrig hört talas om - väl letat på webben! Jag röstar på det - osett!
(nejvisstnej, det var inte omröstning)
Jag gissar på... Katarina kyrka - eller är det Högalid - som har tre höga spiror. :)
 
RolandM skrev:
Tyvärr inte
Och jag som redan varit och knäppt en bild nu..

Bosjökloster då? Det har iaf en liknande topp väl?
Annars får jag ge upp. Har iof besökt ett riktigt nunnekloster i Skåne, men nu gällde det ju slott och visst är bosjökloster ett slott väl?
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.