Annons

Gissa motivet igen

Produkter
(logga in för att koppla)
Toppengissning men inte rätt. Ett slags verktyg är det. Metalliskt som sagt men har dock inget med träslöjd att göra. Nu flyttar vi oss några mm utåt:
 

Bilagor

  • IMG_6219_3.jpg
    IMG_6219_3.jpg
    79.9 KB · Visningar: 92
Hade kunnat gissa på både borr (fast jag inbillar mig att skårorna på en borr inte är så symmetriska utan har nåt slags egg åt ena hållet) eller fräs, men båda faller väl bort om det inte är träslöjd. "Metallfräs" känns som en slamkrypare.. eller?
 
Ingen rakblad, men borr är hyffsat: innan man använder en sån här så bör man ha borrat. Lite mer bild kanske hjälper till?
 

Bilagor

  • IMG_6219_4.jpg
    IMG_6219_4.jpg
    67.5 KB · Visningar: 82
Det råkar inte vara för att du klickar "preview" ist.f. "skicka"? Nåt buggar på FS där har jag märkt.

Brukar klicka på båda, den ena först och den andra sen om jag stavat rätt. ;)

Kan kan ju testa att skicka iväg så får vi se. Det är ganska så motsatt föregående motiv, och jag hoppas det inte förekommit innan. :)
 

Bilagor

  • gissa1.1.jpg
    gissa1.1.jpg
    37.9 KB · Visningar: 85
Det var rackarns. Rotade fram denna som antingen blir ohyggligt lätt, eller ohyggligt svår. Första bilden kräver ganska mycket gissning dock skulle jag tro:
 

Bilagor

  • IMG_3524 1.jpg
    IMG_3524 1.jpg
    45.1 KB · Visningar: 79
Så rätt men ändå så fel ;-). Här är det snabba ryck, denna bild tillsammans med förra täcker faktiskt uppåt 1/3 av hela objektet i fråga. Spot-on så att säga.
 

Bilagor

  • IMG_3524 2.jpg
    IMG_3524 2.jpg
    50.1 KB · Visningar: 70
Senast ändrad:
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.