Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Gissa motivet igen
- Trådstartare AnWi
- Start datum
sebbfolk
Aktiv medlem
Vajrar utefter väg
Lite precisare, tack! Vad då för vajrar, och var då?
Uffe_Nordholm
Aktiv medlem
Lite precisare, tack! Vad då för vajrar, och var då?
Jag gissar att det är vajrarna som håller upp Kolbäcksbron. Men jag vågar inte gissa nogrannare än så...
sebbfolk
Aktiv medlem
Jag gissar att det är vajrarna som håller upp Kolbäcksbron. Men jag vågar inte gissa nogrannare än så...
Man kan väl knappast bli mer precis? Då är det din tur!
Bilagor
Uffe_Nordholm
Aktiv medlem
VeraVardig
Avslutat medlemskap
En kontakt av något slag?
sebbfolk
Aktiv medlem
Om man låter sig förledas av bildens namn......borde det vara en rakapparat!
Lite off topic men: Hur ser man bildens namn?
Sköldpadda
Aktiv medlem
Om man nu vill göra det lätt för sig...
Om man vill fuska... *harklar sig högt* så kan man kopiera ner bilden till sin egen dator (vilket antagligen bryter mot diverse copyright lagar och då om man har tur har personen som la in bilden inte bytt namn på den vilket då syns tydligt. Där för bör man byta namn på bilden innan man lägger in den.
Lite off topic men: Hur ser man bildens namn?
Om man vill fuska... *harklar sig högt* så kan man kopiera ner bilden till sin egen dator (vilket antagligen bryter mot diverse copyright lagar och då om man har tur har personen som la in bilden inte bytt namn på den vilket då syns tydligt. Där för bör man byta namn på bilden innan man lägger in den.
lasse2005
Aktiv medlem
Ulf är inte den först som "klantat" sig på det sättet, men man kan "finta" sina medspelare genom att ge bilden ett vilseledande namn.
Sen "hum hum" finns det, så vitt jag vet, inget i regelverket (ännu) som förbjuder att man laddar hem bilden och vrider och vänder på den i försöken att luska ut var den föreställer.
Vi vet ännu inte vem som gissat rätt, om nån`. / Lasse
Sen "hum hum" finns det, så vitt jag vet, inget i regelverket (ännu) som förbjuder att man laddar hem bilden och vrider och vänder på den i försöken att luska ut var den föreställer.
Vi vet ännu inte vem som gissat rätt, om nån`. / Lasse
skogsbaronen
Aktiv medlem
Man behöver inte ens ladda ner bilder. Högerklick - Spara bild som. Filnamnet blir det som bilden är döpt till från början.
Uffe_Nordholm
Aktiv medlem
Kul att se att någon gick på min fint om rakapparat... Vilket objektet i fråga alltså inte är! Och hittils har ingen varit i närheten tycker jag. "Kontakt" är lite för generellt för att jag skall godkänna gissningen.
Vad gäller att spara ner bilden på sin hårddisk så bryter det inte mot någon lag. Det är om man sprider bilden vidare som man begår upphovsrättsintrång. Åtminstone om man börjar sprida till många. Och man behöver faktiskt inte spara bilen för att få veta vad den heter. Åtminstone med Firefox räcker det med att börja processen för att spara bilden så får man veta vad den heter (högerklicka på bilden, välj "spara bild som..." och läs namnet i dialogrutan som poppar upp).
Vad gäller att spara ner bilden på sin hårddisk så bryter det inte mot någon lag. Det är om man sprider bilden vidare som man begår upphovsrättsintrång. Åtminstone om man börjar sprida till många. Och man behöver faktiskt inte spara bilen för att få veta vad den heter. Åtminstone med Firefox räcker det med att börja processen för att spara bilden så får man veta vad den heter (högerklicka på bilden, välj "spara bild som..." och läs namnet i dialogrutan som poppar upp).